Správna rada PSA, výrobca vozidiel Peugeot a Citroën, podľa jedného zo zdrojov už dohodu schválila. Hovorca PSA a Opelu sa k správe odmietli vyjadriť.
PSA a GM už teraz spolupracujú pri výrobe niektorých modelov v Európe. Minulý mesiac automobilky potvrdili, že GM rokuje o úplnom predaji Opelu a jeho sesterskej britskej značky Vauxhall PSA, čo vyvolalo všeobecné obavy z možného znižovania počtu pracovných miest. Manažéri Opelu v piatok odložili stretnutie na radnici so zamestnancami na pondelkové ráno s tým, že nemôžu ešte rokovať o detailoch plánovanej akvizície.
Šéf PSA Carlos Tavares minulý týždeň uviedol, že úplné prevzatie Opela ponúka príležitosť na vytvorenie európskeho automobilového šampióna, ktorý by mohol čoskoro predať viac ako päť miliónov vozidiel ročne. Vlani PSA predala 3,15 milióna vozidiel. PSA tiež podľa zdrojov očakáva zo spojenia úspory až dve miliardy eur.
Spojením PSA s Opelom a jeho sesterskou značkou Vauxhall vznikne skupina sa zhruba 16-percentným podielom na európskom automobilovom trhu, ktorá vystrieda francúzsky Renault na pozícii druhej najväčšej európskej automobilky za nemeckou skupinou Volkswagen. Tá má na európskom trhu podiel 24 percent.
Opel sa v čase svetovej finančnej krízy dostal do existenčných problémov. GM uvažovala o jeho predaji, nakoniec sa ho ale rozhodla reštrukturalizovať vlastnými silami. Reštrukturalizácia zahŕňala prepúšťanie zamestnancov aj zatváranie tovární. Opel dúfal, že do vlaňajška sa vymaní zo strát, za minulý rok ale utrpel ďalšiu stratu 257 miliónov dolárov.
Firma zvýšila v minulom roku predaj na európskom trhu o zhruba štyri percentá na 1,16 milióna vozidiel, čo bolo maximum od roku 2011.