Jedna z najočakávanejších noviniek hybridného sveta dostala cenovku. V Ženeve predstavené Volvo V60 Plug-In Hybrid bude stáť 57 000 eur. V60 s týmto systémom bude možné kombinovať iba s najvyššou výbavou Summum. Takže oproti klasickej naftovej V60 D5, z ktorej vychádza sa za hybridnú technológiu pripláca 14 300 eur.
Hybrid ponúka tri jazdné režimy. Prvým z nich je „Pure“. Zapnutím tejto alternatívy ide auto výlučne na elektrickú energiu. Prekvapením je dojazd. Batérie umožňujú dojazd až 50 kilometrov. To znamená, že ak sa auto v noci nabije, tak dochádzanie do práce je v mnohých prípadoch bez emisií a bez spotreby, ak nerátame spotrebu elektrickej enerie.
Druhým nastavením je režim „Hybrid“. Tento je použitý ako východiskový pri naštartovaní motora. Naftový motor a elektomotor tu pracujú spoločne. Výsledkom spolupráce je priemerná spotreba iba 1,9 litra nafty na 100 kilometrov. Kombinovanie pohonov pomáha aj emisiám. Tie sú na úrovni iba 49 gramov oxidu uhličitého na kilometer. Celkový dojazd je v tomto prípade viac ako 1000 kilometrov.
Poslednou alternatívou nastavenia pohonu je „Power“. Tu oba motory pracujú, aby poskytli čo najvyšší výkon. Reálne to je 158 kW (215 k) + 51 kW (70 k) a 440 Nm + 200 Nm. To už je celkom slušná porcia. Zrýchlenie na stovku tu trvá len 6,2 sekundy.
Pod kapotou sa nachádza klasický naftový motor. Päťvalec s označením D5 má objem 2,4 litra a ponúka 158 kW (215 k) a spomenutých 440 Nm. Ten poháňa predné kolesá. Zadné kolesá poháňa elektromotor, ktorý čerpá energiu z batérií pod podlahou batožinového priestoru, ktoré majú kapacitu 11,2 kWh.
Cez tlačidlo AWD sa zapnú oba motory a ponúknu pohon všetkých kolies. Záleží to však na nabití batérie. Preto je režim AWD skôr občasný. Funguje iba do 120 km/h.
Volvo V60 sa na trhy dostane v roku 2012 a prvých 1000 kusov bude možné objednať iba so striebornou farbou, s príznačným názvom, Electric Silver. Postupne sa produkcia dostane na 4000 až 6000 kusov v roku 2014.
Foto – Volvo