Mil-Spec chce byť pre prvé Hummery niečim podobným, čím je Singer pre staré Porsche. Prvý kus pre verejnosť automobilka vyrobila v roku 1992, konkrétne pre Arnolda. Ale s predajom to nebolo vždy úplne dobré, zákazníci sa sťažovali na stiesnený a nepohodlný interiér a tiež na naozaj slabý motor.
Úpravca sa snažil vziať všetky dobré vlastnosti legendy a zbaviť sa tých zlých. Vylepšená verzia má byť na vrchole medzi všetkými terénnymi vozidlami. Svedčí o tom komplexnosť úprav, ktorými terénne vozidlá prechádzajú.
Modifikácie začínajú pri základných komponentoch. V prvom rade má H1 nástrek buď s lesklým, alebo tmavým odtieňom priemyselného laku odolného voči takmer všetkému. Očividné sú aj obrovské disky a rámy.
Mil-Spec H1 - kolesá sú väčšie ako sériovo Zdroj: Mil-Spec
Úpravy interiéru sa sústredili najmä na zväčšenie komfortu cestovania pre vodiča a spolujazdca. Všetko v interiéri je naviac so špecifikáciou hodnou armádneho použitia, aj kožené čalúnenie. A hliníkové diely majú letecké špecifikácie.
Pozadu nezostal ani motor. Mil-Spec H1 má pod obrovskou kapotou 6,6-litrový turbodiesel V8. Ten po zásahu úpravcu dosahuje výkon 368 kW (500 k) a krútiaci moment je až šialených 1350 Nm. Prevodovka je dostatočne dimenzovaná aj na takéto parametre. Mil-Spec upravil podvozok, ktorý má byť tiež lepší nielen v teréne, ale aj na ceste.
Mil-Spec H1 - vládnu jednoduché tvary Zdroj: Mil-Spec