Na slovenský trh najskôr príde výbava Premiere Edition, ako sa už stalo s modelom Kadjar a Talisman. Mégane bude v ponuke s motorom 1,2 TCe 100 za 14 990 eur a naftový dCi 110 bude za 16 490 eur.

Renault Mégane dCi 130

Nové auto zaujme už zvonka, ale nevyhnutne potrebuje zaujímavú farbu. Tou najlepšou bude červená Flamme, ktorá nechá vyniknúť tvary prednej kapoty. Jedine zadné svetlá pri nej trochu strácajú razanciu. Nový Mégane vpredu vyjadruje príslušnosť k značke veľkým logom na maske chladiča.

Renault Mégane - motor dCi 130 je dostatočne svižný Zdroj: jmr

Interiér čiernej farby tiež ponúka možnosť nastavenia auta pomocou ovládača Multisense. Nastavuje reakciu motora, volantu, klimatizáciu a aj farebné zladenie osvetlenia vnútra, či tému displeja pred vodičom. Príjemné sedenie v aute majú ako zásluhu dva druhy peny, mäkšia v strede a pevnejšia na bočniciach. Čierna všade okolo môže pôsobiť trochu fádne, ale väčšina plastov aj napriek tomu vyzerá kvalitne. Výhradu by sme vzniesli voči plastu, o ktorý sa dá oprieť noha vodiča. Nie je úplne dokonalý.

Naštartovanie tlačidlom sprevádza tlmený zvuk naftového motora. Viac ako zvuk motora s pri jazde dnu dral hluk od zimných pneumatík. Jazda sa celkovo dá označiť ako príjemná, agregát si s 1400-kilovým autom dokáže poradiť bez akéhokoľvek problému a podvozok zachováva dostatočný komfort aj na sedemnásťpalcových diskoch. Motor dCi 130 dostal zatiaľ manuálnu šesťstupňovú prevodovku s dlhými, ale presnými dráhami.

Porovnanie výzoru klasického Mégane a Mégane GT Zdroj: jmr

Renault Mégane GT

Kým príde model RS bude práve GT vrcholom ponuky. Líši sa už zvonka predným nárazníkom a absenciou hmloviek. Porúčali sa v prospech otvorov na chladenie bŕzd. Difúzor vzadu a osemnásťpalcové disky kolies už nenechajú žiadne pochybnosti o zameraní GT.

Interiér tiež stavil na športovejší výzor. Sedadlá s integrovanými opierkami hlavy sú mohutnejšie ako v bežných modeloch, čo znamená, že obmedzia priestor vzadu na nohy. Práve základné verzie dokážu ponúknuť až 17 centimetrov, ale v GT to je o niečo menej. Páka prevodovky hovorí, že aj jeden z pedálov bude chýbať.

Renault Mégane GT - interiér má modré prvky bez ohľadu na vonkajšiu farbu Zdroj: jmr

Prebudenie 1,6-litrového agregátu príbuzného s tým, čo pracuje v Cliu RS hneď navodí myšlienky na športovú jazdu. Ak nie ten, tak prvé vytočenie s režimom Sport. Znie nadmieru dobre aj bez dotvárania atmosféry reproduktormi. Zrýchľuje pocitovo ešte lepšie ako na papieri. Najväčší trik prichádza v zákrutách, podvozok 4Control natáča zadnú nápravu podľa rýchlosti, čím buď zlepšuje manévrovateľnosť, alebo pocit pri prejazde zákrut. Pri všetkých manévroch radí prevodovka naozaj promptne, nie brutálne, ale celkom jemne a naozaj rýchlo.

Mégane GT bude konkurovať napríklad Kii Cee'd GT, či Peugeotu 308 GT s podobnými parametrami, ale iba s manuálnou prevodovkou. Automatická prevodovka so siedmimi stupňami má v zálohe jedno eso, ponúka možnosť Launch Control.

Detailnejšie dojmy prezradíme v klasickom teste.