Nová generácia Megane RS nie je veľmi vyzývavá, rozhodne vyzerá elegantnejšie ako kozmická Honda Civic Type-R, či Hyundai i30N. Ale stále ukazuje, že od normálnych Meganov má ďaleko. Výrazne to vidno na rozšírených blatníkoch a najmä na inom prednom nárazníku.

Predný nárazník využíva lištu evokujúcu F1, podobne ako mala posledná etapa dizajnu predchodcu a ako má aj Clio RS. V nárazníku Megane RS sú aj doplnkové svetlá, ktoré okrem iného aj zväčšujú plochu osvetlenia vozovky v noci. K autu patria aj žiarivé farby. Hothatch pokračuje s využitím žltej Sirius, ale pribudla aj nová farba, oranžová Tonic. Netreba však zabúdať ani na vynikajúcu červenú Flamme. Akoby neexistovala farba vo vzorkovníku, ktorá by sa mu nehodila.

Renault Megane RS 03 Zdroj: jmr

Športovejšia tematika pokračuje aj v interiéri RS. Len vylepšení oproti GTčku je v základnej verzii naozaj málo. Sedadlá sú navlas rovnaké, ale môžu ich nahradiť Recara. Oproti GT však prišlo niečo zásadné, modré interiérové akcenty nahradili červené. Iné na výber nebudú. V ponuke však bude nový RS Monitor s rozšírenými funkciami a možnosťou pripojiť akčnú kameru GoPro.

Pod kapotou sa skrýva nový 1,8-litrový motor, ktorého verzie sa postupne udomácňujú aj v iných modeloch automobilky. Najbližšie je však tomu, ktorý funguje v reinkarnovanej Alpine. V Megane RS Sport má výkon 206 kW (280 k). Na okruhu sme mohli vyskúšať verziu s automatom EDC. Ten nie je nijako spojený s automatom v GT. Má šesť miesto siedmich prevodových stupňov.

Renault Megane RS 04 Zdroj: jmr

Naštartovanie sprevádza tlmený zvuk, prvé dotyky v normálnom režime už privolávajú adrenalín a endorfíny. V režime Race sa už výraznejšie prejavuje aj natáčanie zadnej nápravy podvozku 4Control. Reálne je jediná vec, ktorá sa dá kritizovať, zvuk sprostredkovaný cez reproduktory. Ale ten sa dá vypnúť. Naopak jazda je naozaj výborná, Megane RS vie hodiť zadkom, ak vodič chce.

Je však jasné, že okruhový špeciál z RS Sport nebude. Kombinácia s automatom, základnými sedadlami a sériovým podvozkom je skôr ladená na každodenné jazdenie a víkendové jazdy po priľahlých kopcoch. Na okruh je nutné minimálne doplniť Cup podvozok a Recara. Alebo si treba počkať na jeseň a výkonnejšiu verziu s odhadovaným výkonom 221 kW (300 k).

V reálnom svete je Megane RS Sport s automatom EDC6 naozaj ideálnym spoločníkom na každodenné preteky s premávkou a časom.

Renault Megane RS 07 Zdroj: jmr