Reálne však budete chcieť výbavu, ktorá má v cene klimatizáciu a pohon všetkých kolies. Comfort s rovnakým motorom, ale obomi prvkami stojí 13 890 eur. My sme skúsili Duster s najvyšším stupňom výbavy Prestige a s naftovým motorom 1,5 dCi dosahujúcim 80 kW (109 k). Ponuka motorov sa medzigeneračne nezmenila.
Dôležitým pokrokom vpred je odhlučnenie. Celkovo Duster pôsobí, vo svojej druhej generácii, omnoho pevnejšie a robustnejšie. Ku pocitu vyššej kvality prispieva aj tichšia jazda. Automobilka zapracovala izolačné prvky na miestach, kde predtým neboli.
Dacia Duster 04 Zdroj: Dacia
Exteriér je výraznejší a pôsobí omnoho príjemnejšie. Už to nie je najmä pracovné auto za pár eur, ale s novými tvarmi vyzerá naozaj dobre. Základné línie ostali, ale sú modernejšie. Prvýkrát bude v ponuke možnosť vybaviť Duster diskami s priemerom až 17 palcov. Jazda je dostatočne komfortná aj s nimi, ale vzhľadom na terénny charakter auta odporúčame nechať si šestnástky.
Nový interiér je kapitola sama o sebe. Nová prístrojová doska je síce stále z tuhých plastov, ale ponúka výbornú ergonómiu a ovládanie netreba dlho študovať. Volant je známy z ostatných modelov Dacia, ovládač pohonu sa presunul za radiacu páku. Výrazne vylepšený je displej pred vodičom, ktorý má jemnejšie rozdelenie stavu palivovej nádrže.
Dacia Duster 07 Zdroj: Dacia
Úplne nové sú aj predné sedadlá. Majú dlhšie sedáky a pevnejšiu penovú výplň. Výškové nastavenie už nie je predpätou pružinou, ale klasickou pákou na boku sedadla. Úplnou novinkou je aj integrovaná lakťová opierka pre vodiča.
Duster si necháva aj dávku praktickosti. Základný objem batožinového priestoru je 411 litrov pre štvorkolku a sedadlá sa, podľa výbavy dajú sklápať v pomere 1:2. Nový Duster je naozaj výrazným krokom vpred. Dokonca ponúka aj možnosť automatickej klimatizácie a novej, 360-stupňovej kamery. Tá uľahčuje presuny nielen v teréne, ale aj v blízkosti obrubníkov.
Reálne sa teda Duster môže postaviť proti väčšine SUV a už nemusí byť len kompromisom kvôli cene.
Dacia Duster 09 Zdroj: Dacia