Je efektné
Mini je okrem zábavnej a rýchlej jazdy auto postavené na efekt. Potvrdzujú to základné verzie s množstvom načančaných detailov, o to viac sa prejavuje trocha narcizmu na tých drahších. Umelý výduch na kapote a nasávanie nárazníka v tvare ručného vysávača nie je práve môj štýl.
Ako celok je ale nové Mini JCW ozaj pôsobivé a na ceste určite neostane bez povšimnutia. Oblé tvary kombinované s ostrými líniami, agresívne nárazníky, dvojitá koncovka výfuku a malé krídelko. To všetko z neho robí veľmi atraktívne auto a určite najkrajšie Mini súčasnosti. Zároveň najrýchlejšie, keďže má 231 koní. A nekoná sa žiadny downsizing, pod kapotou je dvojliter.
Mini John Cooper Works 2015 - prvá jazda Zdroj: Ľuboš Mistrík
V interiéri pribudli športové sedačky a pár detailov pripomínajúcich JCW, po vzore nižších verzií je to pocitovo tesné, ale veľmi nezvyčajné a sympatické miesto na život. Treba ešte dodať, že tento štítok nie je žiadnym aktuálnym marketingovým výplodom, ale existuje už pár desiatok rokov.
Je obratné
Mini je pri jazde skvelé. Malé, obratné, s veľmi presným a ostrým riadením, výfuk brble a odkašliava ako na civilnom rally špeciáli. Je to veľmi zábavné, len až príliš nadšené strely do výfuku prezrádzajú, že asi šlo skôr o efekt než nevyhnutnosť. Zvuk ako taký je ale ozaj hutný a dobre sa počúva.
Mini John Cooper Works 2015 - prvá jazda Zdroj: Ľuboš Mistrík
Keď presadneme do staršej verzie Paceman JCW, vidno obrovský skok v spracovaní interiéru i samotného zvuku. Predošlé autá vernejšie hučia od motora a menej od výfuku. Zato kvalita a rozmiestnenie interiéru sú pri priamom prestúpení o desať a viac rokov pozadu.
Brnenský okruh je rýchly a hornatý, v najväčšom záverečnom stúpaní treba ísť čo najskôr na plyn, aby auto zo seba dostalo čo najviac. Hoci nám spŕchlo a trať je klzká, Mini JCW funguje príkladne a stopu drží v najužších aj tiahlych zákrutách. Na brzdách poslušne a tvrdo bez hádania sa s ABS spomaľuje.
Mini John Cooper Works 2015 - prvá jazda Zdroj: Ľuboš Mistrík
Je... aké bude?
Otázkou ostáva, ako sa Mini správa na skutočných slovenských cestách, nie na okruhu. Najmä športové verzie značky sú známe tvrdou a v tejto časti Európy kvalitou jazdy, ktorú zvládnete len ako -násťročný. Mini vyhlasuje, že nové JCW má tentoraz nastaviteľný podvozok, vďaka ktorému je použiteľné na každý deň.
Čo-to sľubuje nedávno testovaná relatívne pohodlná a zábavná päťdverová verzia. Ak nové JCW už nebude mať spotrebu jedného vybitého zubu na 100 kilometrov, poľahky získa titul toho najlepšieho v ponuke Mini. Čo bude automaticky znamenať najlepšie malé auto na trhu vôbec.
Mini John Cooper Works 2015 - prvá jazda Zdroj: Ľuboš Mistrík
Prvá jazda Mini John Cooper Works | |
Páči sa nám | zábavná jazda, zvuk, zovňajšok |
Nepáči sa nám | postavené až príliš na efekt |
Motor | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 170 (231) pri 5200 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 320 pri 1250-4800 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 6.3 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 9,1/5,2/6,7 |
Objem kufra - základ (l) | 211 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1275 |
Slovenská cena (eur s DPH) | Mini JCW od 30 500 |