Pagani už niekoľkokrát oznámilo, že niektorá séria Zondy je posledná. S príchodom modelu Huayra to tak mohlo vyzerať, ale nakoniec prišla ešte jedna verzia. A s menom vyvolávajúcim mnohé očakávania. Ten znie Pagani Zonda Revolucion.

Celé hyperauto má karosériu z kombinácie titánu a karbónu. To poskytuje príjemný pohľad na hmotnosť, ktorá sa dostala iba na 1070 kilogramov. Údaj vyzerá ešte lepšie pri pohľade na výkon motora V12 s objemom 6 litrov.

Na zadné kolesá ide cez šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením až 596 kW (800 k) a 730 Nm. Po prepočte má Zonda Revolucion hmotnostný pomer 748 konských síl na tonu. To je lepšia hodnota ako tá, ktorou disponuje Bugatti Veyron.

Aby sa všetky hodnoty dali využiť má stabilizačný systém od Boschu až 12 rôznych nastavení. Pagani sa pustil aj do úprav aerodynamiky. Na kapote tak pribudli nové deflektory a vzadu vertikálny stabilizátor. Obrovské krídlo využíva technológiu z F1 s názvom Drag Reduction System (zníženie odporu vzduchu) s dvoma nastaveniami.

O efektívne zastavovanie sa starajú karbónové brzdové kotúče so strmeňmi od Bremba. Tie sú o 15 percent ľahšie ako pri ostatných verziách auta. Zvýšenú, až štvornásobnú, výdrž pripisuje výrobca aj nižším dosahovaným teplotám.

Keď výrazne slabšia verzia, Zonda R, zvládla prejsť severnú slučku a Nürburgringu za 6 minút a 47 sekúnd, mala by nová verzia Revolucion zvládnuť rovnakú úlohu za 6 minút a 45 sekúnd.

Foto – Pagani