Verzia Ultra Black Edition sa ukáže v Ženeve na autosalóne už začiatkom marca. Audi použilo ako východiskový model ten, ktorý používa dvojlitrový štvorvalec na naftu TDI. Jeho najvýraznejšou výhodou je okrem nízkych emisií aj výrazne nižšia spotreba.

Pôvodný výkon verzie bol 129 kW (175 k), ale pre Ultra Black Edition sa dostal až na 140 kW (190 k). Nárast zaznamenal aj krútiaci moment, ktorý sa zvýšil o 20 Nm na 400 Nm. S vyšším výkonom sa skrátilo zrýchlenie. Na stovku sa dostane za 8,7 sekundy, čo je o 0,3 sekundy skôr ako pôvodný kus.

Maximálna rýchlosť sa tiež zvýšila, konkrétne o 3 kilometre za hodinu na 222 km/h. Ale výkony nie sú tým, čo Ultra Black Edition prináša v prvom rade. Napriek lepším dynamickým parametrom sa spotreba znížila.

Pôvodné TDI sa uskromnilo s 5 litrami nafty na sto kilometrov. Šetrnejšia verzia sa dostala na hodnotu 4,6 litra. Po prepočítaní to znamená úsporu 8 percent v kombinovanom cykle. Emisie klesli z 132 gramov na kilometer na 119 gramov na kilometer.

Kombi Avant bude nasledovať aj sedan a časom medzi Ultra Black pribudnú aj ďalšie modely. Viac detailov Audi prezradí na blížiacom sa autosalóne.

Foto - Audi