Z nich 14. novembra do finále poslala sedem modelov bez určenia poradia. Tu sú v abecednom poradí: Audi A4, BMW radu 7, Jaguar XE, Mazda MX-5, Opel Astra, Škoda Superb a Volvo XC90.
Prekvapenia? Možno jedno – Mazda MX-5. Malý dvojmiestny športiak, ktorý (ako všetky športiaky) má minimálne jeden hendikep – nízku úžitkovú hodnotu v pomere k svojej cene. Bude zaujímavé sledovať, ako vysoko až vystúpi vo finále. Už aj preto, že v európskej ankete sa už tradične modely mimoeurópskej proveniencie ťažšie presadzujú.
Koncom februára prebehne konečné hlasovanie. Každý z porotcov bude mať k dispozícii 25 bodov a tie musí rozdeliť medzi piatich zo siedmich finalistov. Víťazný model a poradie na ďalších miestach vyhlásia 29. februára 2016 – v predvečer ženevského autosalónu.
V tomto ročníku volí porota, ktorú tvorí päťdesiatosem členov z dvadsiatich krajín Európy. Slovenská republika zatiaľ zastúpenie nemá. Národné zastúpenie v porote súvisí s veľkosťou trhu s automobilmi krajiny, ktorú porotca zastupuje, ako aj s jej významom vo výrobe automobilov.
Preto Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia, Taliansko a Španielsko majú v porote šesť členov, zatiaľ čo ostatné krajiny úmerne menej.
Voľbu Car of the Year každoročne organizuje sedem európskych vydavateľstiev motoristických periodík: Auto (Taliansko), Autocar (Veľká Británia), Autopista (Španielsko), Auto Visie (Holandsko), L'Automobile Magazine (Francúzsko), Stern (Nemecko) a Vi Bilägare (Švédsko).
Podmienky nominácie:
- nominovaný automobil musí byť absolútna novinka - nie verzia už známeho modelu
- automobil musí byť v čase voľby uvedený na minimálne piatich trhoch, doterajšia podmienka o minimálnom počte predaných kusov vypadla.
Audi A4 Zdroj: Audi
BMW 7 Zdroj: BMW
Jaguar XE 2,0 d Zdroj: Jaguar
Mazda MX-5 BBR - dvojliter má až 190 koní Zdroj: BBR
Opel Astra Zdroj: Opel
Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian
Volvo XC90 Zdroj: Volvo
Car of the Year (víťazné modely) | |
Rok | Značka a typový rad |
1964 | Rover 2000 |
1965 | Austin 1800 |
1966 | Renault 16 |
1967 | Fiat 124 |
1968 | NSU Ro 80 |
1969 | Peugeot 504 |
1970 | Fiat 128 |
1971 | Citroën GS |
1972 | Fiat 127 |
1973 | Audi 80 |
1974 | Mercedes 450 |
1975 | Citroën CX |
1976 | Simca 1307/1308 |
1977 | Rover 3500 |
1978 | Porsche 928 |
1979 | Chrysler-Simca Horizon |
1980 | Lancia Delta |
1981 | Ford Escort |
1982 | Renault 9 |
1983 | Audi 100 |
1984 | Fiat Uno |
1985 | Opel Kadett |
1986 | Ford Scorpio |
1987 | Opel Omega |
1988 | Peugeot 405 |
1989 | Fiat Tipo |
1990 | Citroën XM |
1991 | Renault Clio |
1992 | VW Golf |
1993 | Nissan Micra |
1994 | Ford Mondeo |
1995 | Fiat Punto |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1997 | Renault Mégane Scénic |
1998 | Alfa 156 |
1999 | Ford Focus |
2000 | Toyota Yaris |
2001 | Alfa 147 |
2002 | Peugeot 307 |
2003 | Renault Mégane |
2004 | Fiat Panda |
2005 | Toyota Prius |
2006 | Renault Clio III |
2007 | Ford S-Max |
2008 | Fiat 500 |
2009 | Opel Insignia |
2010 | VW Polo |
2011 | Nissan Leaf |
2012 | Opel Ampera |
2013 | VW Golf |
2014 | Peugeot 308 |
2015 | VW Passat |
PRAMEŇ: dokumentácia TRENDU |