Z nich 14. novembra do finále poslala sedem modelov bez určenia poradia. Tu sú v abecednom poradí: Audi A4, BMW radu 7, Jaguar XE, Mazda MX-5, Opel Astra, Škoda Superb a Volvo XC90.

Prekvapenia? Možno jedno – Mazda MX-5. Malý dvojmiestny športiak, ktorý (ako všetky športiaky) má minimálne jeden hendikep – nízku úžitkovú hodnotu v pomere k svojej cene. Bude zaujímavé sledovať, ako vysoko až vystúpi vo finále. Už aj preto, že v európskej ankete sa už tradične modely mimoeurópskej proveniencie ťažšie presadzujú.

Koncom februára prebehne konečné hlasovanie. Každý z porotcov bude mať k dispozícii 25 bodov a tie musí rozdeliť medzi piatich zo siedmich finalistov. Víťazný model a poradie na ďalších miestach vyhlásia 29. februára 2016 – v predvečer ženevského autosalónu.

V tomto ročníku volí porota, ktorú tvorí päťdesiatosem členov z dvadsiatich krajín Európy. Slovenská republika zatiaľ zastúpenie nemá. Národné zastúpenie v porote súvisí s veľkosťou trhu s automobilmi krajiny, ktorú porotca zastupuje, ako aj s jej významom vo výrobe automobilov.

Preto Francúzsko, Nemecko, Veľká Británia, Taliansko a Španielsko majú v porote šesť členov, zatiaľ čo ostatné krajiny úmerne menej.

Voľbu Car of the Year každoročne organizuje sedem európskych vydavateľstiev motoristických periodík: Auto (Taliansko), Autocar (Veľká Británia), Autopista (Španielsko), Auto Visie (Holandsko), L'Automobile Magazine (Francúzsko), Stern (Nemecko) a Vi Bilägare (Švédsko).

Podmienky nominácie:

  • nominovaný automobil musí byť absolútna novinka - nie verzia už známeho modelu
  • automobil musí byť v čase voľby uvedený na minimálne piatich trhoch, doterajšia podmienka o minimálnom počte predaných kusov vypadla.

Audi A4 Zdroj: Audi

BMW 7 Zdroj: BMW

Jaguar XE 2,0 d Zdroj: Jaguar

Mazda MX-5 BBR - dvojliter má až 190 koní Zdroj: BBR

Opel Astra Zdroj: Opel

Škoda Superb 2.0 TDI Style Zdroj: Martin Cyprian

Volvo XC90 Zdroj: Volvo

Car of the Year (víťazné modely)
Rok Značka a typový rad
1964 Rover 2000
1965 Austin 1800
1966 Renault 16
1967 Fiat 124
1968 NSU Ro 80
1969 Peugeot 504
1970 Fiat 128
1971 Citroën GS
1972 Fiat 127
1973 Audi 80
1974 Mercedes 450
1975 Citroën CX
1976 Simca 1307/1308
1977 Rover 3500
1978 Porsche 928
1979 Chrysler-Simca Horizon
1980 Lancia Delta
1981 Ford Escort
1982 Renault 9
1983 Audi 100
1984 Fiat Uno
1985 Opel Kadett
1986 Ford Scorpio
1987 Opel Omega
1988 Peugeot 405
1989 Fiat Tipo
1990 Citroën XM
1991 Renault Clio
1992 VW Golf
1993 Nissan Micra
1994 Ford Mondeo
1995 Fiat Punto
1996 Fiat Bravo/Brava
1997 Renault Mégane Scénic
1998 Alfa 156
1999 Ford Focus
2000 Toyota Yaris
2001 Alfa 147
2002 Peugeot 307
2003 Renault Mégane
2004 Fiat Panda
2005 Toyota Prius
2006 Renault Clio III
2007 Ford S-Max
2008 Fiat 500
2009 Opel Insignia
2010 VW Polo
2011 Nissan Leaf
2012 Opel Ampera
2013 VW Golf
2014 Peugeot 308
2015 VW Passat
PRAMEŇ: dokumentácia TRENDU