Mastodont od Audi dostal viac hrán, i keď základné tvary ostali zachované. Je výrazne ľahší, keďže zhodil v závislosti od verzie až 325 kg a mierne podliezol dvojtonovú hranicu. K tomu sa pridávajú menšie rozmery a nižšia spotreba zatiaľ predstavených motorov. Novinkou má byť aj natáčanie zadnej nápravy, samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies.

Interiér omnoho viac než na predchodcu odkazuje na najnovšie modely automobilky. Stavíme sa, že testy budú opäť plné pochvalných slov na kvalitu a dizajn tak, ako je to už u Audi štandardom. Napriek menším rozmerom má poskytovať viac miesta pre posádku i batožinu.

Audi Q7 2016 Zdroj: Audi

Nové Q7 prináša všetky novinky z aktuálnych modelov, ako je dotyková plocha ovládacieho panelu MMI či rozšírené služby Audi connect, Audi tablet pre spolujazdcov vzadu a dva audiosystémy s 3D ozvučením. „Novinkou je aj integrácia smartfónu prostredníctvom Google Android Auto a Apple Carplay,“ informuje automobilka.

Na poli motorov ide zatiaľ o tradičné zloženie – v Európe bude určite medzi najrozšírenejšie patriť naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonom 200 kW (272 k), ktorý doplní benzínový 3.0 TFSI s 245 kW (333 k). Neskôr má prísť model e-tron, čo bude naftový hybrid s výkonom 275 kW (373 k) a 700 Nm. Kombinovaná spotreba má dosahovať 1,7 litra na 100 km. Sme zvedaví.

Audi Q7 2016 Zdroj: Audi