Nový motor bude naftový a Hyundai ho pomenoval Smartstream. Bude dostupný s tromi výkonovými naladeniami. Základným bude agregát s výkonom 70 kW (95 k). Štandardná bude kombinácia s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Verzie s výkonom 85 kW (115 k), alebo 100 kW (136 k) budú mať tiež štandardne šesťstupňový manuál. Za príplatok ho bude možné nahradiť sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami. Hyundai udáva spotrebu agregátu medzi 3,8 a 4,4 litrami na sto kilometrov.

Hyundai i30 - nový predný nárazník je z Fastbacku Zdroj: Hyundai

Ďalšie zmeny prebehli aj pod kapotou   benzínových verzií. Odteraz budú vybavené benzínovým filtrom pevných častíc. Nutné dodať, že naftové motory, bez ohľadu na výkon, budú zase štandardne vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie, čo v praxi znamená nutnosť dolievať AdBlue.

Dizajn i30 sa mení len v prípade kombi a hatchbacku. Oba dostanú nárazník, ktorý automobilka používa na päťdverovom Fastbacku. K tomu ešte pribudnú aj nové farby karosérie. Interiér je vylepšený najmä displejom infotainmentu s uhlopriečkou 8   palcov. Podporuje pripojenie Android Auto a Apple CarPlay.

Hyundai i30 - nový naftový motor môže jazdiť do 4 litrov Zdroj: Hyundai