Predaj nových osobných automobilov na Slovensku v prvom štvrťroku stúpol o 5,7 percenta na 16 598 vozidiel. Jednotkou na trhu zostala česká Škoda Auto, ktorá si pozíciu v konkurencii ostatných značiek posilnila. Vyplýva to z údajov Združenia automobilového priemyslu.

Mladoboleslavská automobilka predala na Slovensku v prvých troch mesiacoch roka 4 282 osobných vozidiel, čo oproti rovnakému obdobiu vlaňajška znamená nárast o 34 percent. Najväčší záujem bol o model Octavia. Trhový podiel českého výrobcu automobilov na celkovom počte registrácií nových osobných vozidiel tak presiahol 25 percent, vlani to bola pätina.

S odstupom na druhom mieste v počte registrácií skončil nemecký Volkswagen s podielom 9,4 percenta pred kórejskou značkou Kia s podielom 7,2 percenta. Zhruba šesť z desiatich nových automobilov si zaregistrovali právnické osoby, teda najmä firmy.

Pozitívny vývoj v počte registrácií nových áut by mohol pokračovať aj v druhom štvrťroku, ktorý podľa združenia automobilového priemyslu dlhodobo patrí k najsilnejším obdobiam pre predajcov vozidiel. Automobilky Volkswagen, Kia Motors aj francúzsky PSA Peugeot Citroën majú na Slovensku svoje výrobné závody. Prakticky celá ich produkcia ale smeruje na export.

Ilustračné foto na titulke - SITA / Michal Burza