Päťdverový hatchback evolučne dotvorený do štádia deviatej generácie je o 45 mm dlhší a o 10 mm širší ako jeho predchodca. Súčasne má o 20 mm nižšiu siluetu. Originálne línie tvaru krídla ostali zachované, celok však vyznieva svalnatejšie a ofenzívnejšie. Koncepcia palivovej nádrže zakomponovanej do prednej časti podlahy sa osvedčila už na minulej generácii. O 25 mm skrátený rázvor by mal zaúradovať v prospech obratnosti a na čo sa hodí batožinový priestor zväčšený na 401 litrov, netreba vari špecifikovať
Športový akcent vyžaruje trojramenný volant aj radiaca páka s hlavicou bližšie k jeho vencu. Stredová konzola s farebnou obrazovkou i-MID (Intelligent Multi-Information) je orientovaná na vodiča.
Podvozok, ktorý vpredu tvoria vzpery McPherson a zadná náprava na skrutnom nosníku, prešiel modernizáciou. Riadenie s elektrickým posilňovačom má strmší prevod, vzrástol aj brzdný účinok.
Novú kompaktnú Hondu opäť sprevádza trojčlenná zostava štvorvalcov. Celkom nový je vznetový turbodiesel 2,2 i-DTEC. V porovnaní s predchádzajúcim 2,2 i-CTDi je výkonnejší a má aj vyššie položenú krivku krútiaceho momentu. Spotreba medzigeneračne klesla z 5,3 na 4,2 l/100 km v kombinovanom cykle. Ľahkú modernizáciu absolvoval zážihový motor 1,8-VTEC. Priniesla mu síce zanedbateľný výkonový posun o jeden kilowatt, ale priemerná spotreba sa znížila o celý liter na 5,8 l/100 km. V ponuke zostáva aj základný – prakticky nezmenený štvorvalec 1,4-VTEC.
Nová Honda Civic vstupuje na slovenský trh so štyrmi úrovňami štandardnej výbavy. Už základná S obsahuje kompletný diapazón bezpečnostných prvkov vrátane šiestich airbagova a stabilizačného systému VSA. Ďalej jej súčasťou je napríklad asistencia rozjazdu do kopca, aktívny elektrický posilňovač riadenia, inteligentný multifunkčný displej, systém start-stop, denné LED aj pätnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin (pre 2,2 i-CTDi šestnásťpalcové).
Kto vyžaduje automatickú klimatizáciu, audiosystém kompatibilný s MP3, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie zrkadlá a kryt batožinového priestoru, mal by sa rozhodnúť minimálne pre vyšší stupeň Comfort.
S výbavou Sport už získa trebárs sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin, dvojzónovú klimatizáciu, alarm, volant a radiacu páku v koži, športové pedále, tempomat aj zadnú parkovaciu kameru.
Najvyššia výbava Executive sa dodáva len v kombinácii s dvomi výkonnejšími motormi. Jej súčasťou sú: bezkľúčový vstup a štartovanie, interiér v koži, vyhrievanie predných sedadiel, výkonný audiosystém so subwooferom, inteligentné svetlomety aj panoramatická sklenená strecha.
Cena od 15 590 €.
Nová Honda Civic
1,4i-VTEC | 1,8i-VTEC | 1,8i-VTEC | 2,2i-DTEC | |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 339 | 1 799 | 1 799 | 2 993 |
Usporiadanie a počet valcov | R4 | R4 | R4 | R4 |
Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.] | 73 (99)/6 000 | 104 (141)/6 500 | 104 (141)/6 500 | 110 (150)/4 000 |
Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.) | 127/4 800 | 174/4 300 | 174/4 300 | 350/2 000 – 2 750 |
Prevodovka | 6-st. manuálna | 6-st. manuálna | 5-st. manuálna | 6-st. manuálna |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 13,0 | 8,7 | 10,4 | 8,3 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 187 | 210 | 210 | 217 |
Priemerná spotreba EU (l/100 km) | 5,4 | 5,8 | 6,3 | 4,2 |
PRAMEŇ: Honda
Foto – Honda