Päťdverový hatchback evolučne dotvorený do štádia deviatej generácie je o 45 mm dlhší a o 10 mm širší ako jeho predchodca. Súčasne má o 20 mm nižšiu siluetu. Originálne línie tvaru krídla ostali zachované, celok však vyznieva svalnatejšie a ofenzívnejšie. Koncepcia palivovej nádrže zakomponovanej do prednej časti podlahy sa osvedčila už na minulej generácii. O 25 mm skrátený rázvor by mal zaúradovať v prospech obratnosti a na čo sa hodí batožinový priestor zväčšený na 401 litrov, netreba vari špecifikovať   

Športový akcent vyžaruje trojramenný volant aj radiaca páka s hlavicou bližšie k jeho vencu. Stredová konzola s farebnou obrazovkou i-MID (Intelligent Multi-Information) je orientovaná na vodiča.

Podvozok, ktorý vpredu tvoria vzpery McPherson a zadná náprava na skrutnom nosníku, prešiel modernizáciou. Riadenie s elektrickým posilňovačom má strmší prevod, vzrástol aj brzdný účinok.

Novú kompaktnú Hondu opäť sprevádza trojčlenná zostava štvorvalcov. Celkom nový je vznetový turbodiesel 2,2 i-DTEC. V porovnaní s predchádzajúcim 2,2 i-CTDi je výkonnejší a má aj vyššie položenú krivku krútiaceho momentu. Spotreba medzigeneračne klesla z 5,3 na 4,2 l/100 km v kombinovanom cykle.  Ľahkú modernizáciu absolvoval zážihový motor 1,8-VTEC. Priniesla mu síce zanedbateľný výkonový posun o jeden kilowatt, ale priemerná spotreba sa znížila o celý liter na  5,8 l/100 km. V ponuke zostáva aj základný – prakticky nezmenený štvorvalec 1,4-VTEC.

Nová Honda Civic vstupuje na slovenský trh so štyrmi úrovňami štandardnej výbavy. Už základná S obsahuje kompletný diapazón bezpečnostných prvkov vrátane šiestich airbagova a stabilizačného systému VSA. Ďalej jej súčasťou je napríklad asistencia rozjazdu do kopca, aktívny elektrický posilňovač riadenia, inteligentný multifunkčný displej, systém start-stop, denné LED aj pätnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin (pre 2,2 i-CTDi šestnásťpalcové).

Kto vyžaduje automatickú klimatizáciu, audiosystém kompatibilný s MP3, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie zrkadlá a kryt batožinového priestoru, mal by sa rozhodnúť minimálne pre vyšší stupeň Comfort.

S výbavou Sport už získa trebárs sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin, dvojzónovú klimatizáciu, alarm, volant a radiacu páku v koži, športové pedále, tempomat aj zadnú parkovaciu kameru.

Najvyššia výbava Executive sa dodáva len v kombinácii s dvomi výkonnejšími motormi. Jej súčasťou sú: bezkľúčový vstup a štartovanie, interiér v koži, vyhrievanie predných sedadiel, výkonný audiosystém so subwooferom, inteligentné svetlomety aj panoramatická sklenená strecha.

Cena od 15 590 €.

Nová Honda Civic

1,4i-VTEC

1,8i-VTEC

1,8i-VTEC

2,2i-DTEC

Zdvihový objem motora (ccm)

1 339

1 799

1 799

2 993

Usporiadanie a počet valcov

R4

R4

R4

R4

Maximálny výkon [kW (k) pri ot./min.]

73 (99)/6 000

104 (141)/6 500

104 (141)/6 500

110 (150)/4 000

Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.)

127/4 800

174/4 300

174/4 300

350/2 000 – 2 750

Prevodovka

6-st. manuálna

6-st. manuálna

5-st. manuálna

6-st. manuálna

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

13,0

8,7

10,4

8,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

187

210

210

217

Priemerná spotreba EU (l/100 km)

5,4

5,8

6,3

4,2

PRAMEŇ: Honda

Foto – Honda