Druhá generácia úspešného francúzskeho úžitkového auta Renault Kangoo prišla na trh v roku 2008. Odvtedy sa ale výrazným spôsobom zmenil dizajnový štýl automobilky. S novou tvárou začal Zoe, pokračuje nové Clio a príde Fluence. Kangoo je ďalšie v zozname.
Nový vzhľad sa bude týkať tradičnej verzie van. Dostane sa však aj na elektrickú alternatívu Z.E.- Zero Emission. Najväčšia zmena sa, čo sa týka vzhľadu, udiala v prednej časti. Kangoo stratilo nenútený výraz a nové tvary sú lepšie zapamätateľné.
Predná časť s novým, veľkým logom nadväzuje na nový smer dizajnu automobilky. Rovnako sú ním zasiahnuté aj krídla po bokoch spájajúce predné reflektory, ktoré stratili tvar mandle a sú hranatejšie. Všetkým novinkám sa musel automaticky prispôsobiť aj predný nárazník.
Nový dizajn, nazývaný tiež Fáza 2 priniesol aj iný tvar spätných zrkadiel. Zo zadného pohľadu toľko noviniek nepribudlo. Iná grafika zadných svetiel pôsobí harmonickejšie. Interiér prešiel zlepšením kvality materiálov použitých na stredovej konzole a zmenou volantu.
Vnútro, po vzore konkurencie tiež z Francúzska, prichádza s výraznou zmenou. Základné usporiadanie van môže byť vybavené troma sedadlami vpredu. Tie budú dostupné pre obe dĺžky modelu Kangoo. Samozrejme, ak to bude päťmiestny Maxi, bude usporiadanie dvaja vpredu a traja vzadu.
Kapota bude ukrývať overený motor 1,5 dCi s troma výkonovými verziami. Najslabšia ponúkne 55 kW (75 k) a stredná 66 kW (90 k). Obe hrdo nesú označenie Energy, ktoré zaručuje kombinovanú spotrebu 4,3 litra nafty na sto kilometrov.
Ako alternatíva s vyšším výkonom bude rovnaký agregát s celým menom Energy dCi 110 (81 kW/110 k). Pre vyznávačov benzínu zase bude voliteľný agregát 1,2 TCe dosahujúci 85 kW (115 k). Nová tvár Kangoo prišla s novým umiestnením nabíjacieho konektora pre Z.E. Ten je po novom pod predným znakom, pričom auto sa nabije z bežnej elektrickej siete v priebehu 6-9 hodín. Aby toho nebolo málo, Z.E. púšťa zvuky do rýchlosti 30 km/h, aby ochránilo chodcov pred skokom pod kolesá. Facelift sa na Slovensku ukáže v júni 2013.
Foto – Renault