Dacia sa na niektorých trhoch predáva ako Renault. Je to otázka imidžu. Preto Renault využíva väčšinové vlastníctvo kórejského výrobcu Samsung a pod vlastnou značkou v Európe prezentuje niektoré modely. Prvou lastovičkou bol Samsung QM5. To je v preklade a po rebrandingu Renault Koleos.
Samsung SM3 je transformovaný do Renaultu Fluence a posledný prírastok kórejsko-európskej výmeny je SM5, ktorý sa k nám dostal ako Renault Latitude.
Sedem rokov po uvedení modelu SM7 sa auto dočkalo novej generácie. Nový Samsung SM7 bol vyvíjaný 32 mesiacov a projekt zhltol ekvivalent 207 miliónov eur. V Južnej Kórei stanovuje novú etapu pre veľkú limuzínu. Veď podrástol o 7 centimetrov. Zozadu miernie pripomína nový Jaguar XJ.
Spomenutých 7 centimetrov je prírastok miesta na kolená oproti predchodcovi. Výrobca spomína hlavne komfort a ticho v aute. Kontrastom k tomu je športový mód a pádla pod volantom. To je v segmente komfortných limuzín v Kórei novinka. Opodstatnenosť je však otázna. Prezentovanie auta ako prestížnej limuzíny veľmi nehrá so športovými ambíciami.
Motory sú z ďalšej kooperácie. Šesťvalec s objemom 2,5 litra alebo 3,5 litra pochádza od Nissanu. Motor s označením VQ spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou s možnosťou manuálneho radenia.
Menší motor V6 produkuje 140 kW (190 k), čo predstavuje nárast 11 kW (15 k) oproti predchodcovi. Kombinovaná spotreba sa pri tejto motorizácii pohybuje na hranici 9 litrov na sto kilometrov.
Silnejší motor s objemom 3,5 litra získal evolúciou 20 percent výkonu a v novom SM7 dosahuje 193 kW (258 k) a krútiaci moment 330 Nm. Tu je kombinovaná spotreba stanovená na 10,4 litra/ 100 km.
Ceny sa na kórejskom trhu pohybujú od 30 do 39 miliónov kórejských wonov. V prepočte na eurá je cena od 19 724 do 25 641 eur.
Pri zabehnutom zvyku premenovania auta z Kórei a presune do Európy je predpoklad, že v nejakej forme sa SM7 dostane na európsky trh. To je jediný model, ktorý sa k nám zatiaľ nedostal.
Foto – Samsung/Renault