Doručovanie nie je len o komforte pre zákazníka – sama logistika jednoducho nefunguje dokonale. Podľa britského denníka The Independent malo v roku 2012 problémy s doručením až 60 percent zásielok. Len vo Veľkej Británii tak internetovým obchodom a doručovateľským službám vznikajú straty vo výške jednej miliardy libier ročne. K najčastejším problémom patrí, že zásielka skončí na zlej adrese. Zákazníci tak nielen čakajú, ale aj vyvolávajú na infolinky, čo tiež môže ísť do peňazí.

Riešenie situácie ponúka Volvo. Automobilka nedávno predstavila systém „roam delivery“ (túlavé doručovanie), vďaka ktorému majú kuriéri prístup do vášho auta. Pomocou elektronického kľúča jednoducho otvoria kufor, kde balík nechajú, zatiaľ čo zákazník napríklad pracuje.

„Tým, že z áut urobíme pickupy alebo drop-off zóny, umožníme doručovať zásielky nie na konkrétnu adresu, ale konkrétnym ľuďom,“ uviedol v tlačovej správe riaditeľ oddelenia informačných technológii Volva Klas Bendrik.

Systém funguje jednoducho – pri prijatí objednávky sa aktivuje jedinečný elektronický kľúč a na základe GPS doručovateľ nájde auto a v jeho kufri zanechá balík. Pri otvorení aj zatvorení auta dostane adresát notifikáciu na telefón alebo tablet a elektronický kľúč poskytnutý kuriérovi automaticky zanikne.

SMS od Volva Zdroj: Volvo

Automobilka už systém prvotne testovala na vzorke sto ľudí, z ktorých 86 potvrdilo úsporu času. Služba má fungovať v rámci asistenčnej aplikácie Volvo On Call, vďaka ktorej je možné cez mobil napríklad nastaviť klimatizáciu alebo skontrolovať stav nádrže.

Podľa informácii servera Businessweek by mala byť služba komerčne prístupná do dvoch rokov, pričom prvou krajinou, kde bude fungovať, je Švédsko.