Štvordverové GT z nemeckého Zuffenhausenu vyrukovalo do boja o priazeň náročného motoristu vlani. Doposiaľ ho sprevádzala zostava dvoch alternujúcich 4,8-litrových osemvalcov – atmosféricky plnený (294 kW/400 k) a prepĺňaný (368 kW/500 k). Koncom apríla na autosalóne v čínskom Beijing sa do svetiel reflektorov postaví „ľudovejší“ derivát s novým agregátom 3,6 V6. Maximálny výkon tohto šesťvalca motorári vyladili na 220 kW (299 k) a súčasne z neho vyťažili pozoruhodne vysokú hladinu krútiaceho momentu. Kulminuje na úrovni 400 Nm. Nový motor – originál Porsche s valcami zvierajúcimi pravý uhol  je o 30 kg ľahší ako osemvalec. Jeho zásluhou klesla pohotovostná hmotnosť Panamery na 1 730 kg.

Na akciu po jeho boku je pripravená šesťstupňová manuálna prevodovka, prípadne sedemstupňová dvojspojková PDK za príplatok. To platí pre Panameru so zadným pohonom. Vo verzii Panamera 4 (pohonom štyroch kolies) PDK participuje  štandardne.

O dynamických parametroch šesťvalcového derivátu oficiálna tlačová správa zatiaľ mlčí. Zato pozornosť motoristu upriamuje na dva iné aspekty. Predovšetkým na atraktívnejšiu ekonomiku prevádzky. Kombinácia s PDK, systémom Auto Start Stop a zadným pohonom dosahuje priemernú spotrebu 9,3 l/100 km, respektíve 9,6 l/100 km v prípade štvorkolky. Ďalšie 0,2 l benzínu šesťvalcová Panamera ušetrí montážou celoročných devätnásťpalcových pneumatík so zníženým valivým odporom. Pre porovnanie Panamera S 4,8 V8 vykazuje priemernú spotrebu 10,8 l/100 km.

Za pozornosť stojí aj uvádzacia cena od 75 899 € (2 286 533 Sk vrátane DPH).

Na nemeckom trhu sa nové Porsche objaví v máji, kým na Slovensku sa jeho príchod dá očakávať začiatkom leta. Importér termín ešte spresní.

Foto – Porsche