Panamera bude mať diesel. Kontroverzný model značky bude príchodom nového motora ešte kontroverznejší. Ortodoxní fanúšikovia značky neakceptujú Cayenne a Panamera im tiež nie je po chuti. O naftových verziách to platí dvojnásobne.
Pokrok však nezastavia, a práve tieto dva modely sú pre značku najdôležitejšie z hľadiska predajov. Preto neprekvapuje, že Panamera bude mať aj dieselovú verziu.
Trojlitrový šesťvalec od Audi disponuje 184kW (250k) v širšom spektre od 3800 do 4400 otáčok za minútu. Krútiaci moment má dobrý priebeh, čo znamená, že maximum 550Nm je k dispozícii od 1750 ot/min do 2750 ot/min.
V reálnom svete sa auto dokáže rozbehnúť na 100 km/h za 6,8 sekundy. Priemerná spotreba 6,3 litra na sto kilometrov by znamenala teoretický dojazd skoro 1250 kilometrov. To znamená, že z Bratislavy do Ženevy by sa dalo, pri optimálnych podmienkach, prejsť na jednu nádrž. Spotrebe napomáha aj 8-stupňová prevodovka Tiptronic-S a štart-stop systém.
Zdroj: 1
To, že ide o naftovú verziu však nebude tak ľahko spozorovateľné. Na veku batožinového priestoru je iba nápis Panamera. Jediným spoznávacím znamením bude malý nápis zboku.
Zdroj: 2
Porsche začalo výrobou športových áut. Príchodom modelu 911 v šesťdesiatych rokoch dvadsiateho storočia sa pasovala do pozície konzervatívneho výrobcu. Na 911 sa doteraz dajú nájsť línie z pôvodného modelu.
Panamera sa na trhu objavila v roku 2009 a rozšírila modelový rad o štvordverový model, ktorý je konkurenciou Maserati Quattroporte, Astonu Martin Rapide a z bežnejších áut Mercedesu CLS a Audi A7.
Zdroj: 3
Foto - Porsche