V novej generácii však predchádza jednou zásadnou zmenou. Nebude to len nový tvar karosérie. Ten, v porovnaní so štandardnými pohonnými jednotkami prichádza s rozšírenými blatníkmi, zmenenými nárazníkmi, ako vpredu, tak aj vzadu. Znížená svetlá výška, ktorá stratila až 24 milimetrov ladí s dvadsaťpalcovými diskami kolies a prepožičiava autu športovejší postoj.

Športový výfukový systém a výkonnejšie brzdy boli prvkami, ktorým sa pri tvorení auta nedalo vyhnúť. Interiér až toľko vizuálnych odlišností nezaznamenal, ale je celý čalúnený Alcantarou. Na opierkach hláv v oddelení čalúnenia vyšili logo GTS.

Ale tá najväčšia novinka sa schováva pred zrakom pod prednou kapotou. V minulej generácii tam trónil 4,8-litrový motor V8. V novej, pre rok 2015 už bude menšia prepĺňaná pohonná jednotka. Pracuje tam 3,6-litrový šesťvalec. Takže ubudlo 1,2 litra objemu a dva valce.

Nový agregát však získal prepĺňanie dvoma turbami. Vo výsledku to znamená 323 kW (440 k) a 600 Nm. Oproti osemvalcu vďaka prepĺňaniu vzrástol výkon o 14 kW (20 k) a krútiaci moment až o 85 Nm. Cayenne GTS s ním akceleruje na stovku v priebehu 5,2 sekundy. Pri voľbe balíku Sport Chrono ubudne ešte 0,1 sekundy. A keďže Porsche neobmedzuje maximálnu rýchlosť, tak GTS dokáže 262 km/h.

Porsche Cayenne - základná verzia so šesťvalcom Zdroj: Porsche

Okrem GTS Porsche oznámilo aj špecifikácie základného modelu. Cayenne bez akýchkoľvek dodatkov má pod kapotou atmosférickú verziu motora z GTS. V6 s objemom 3,6 litra ponúka 221 kW (300 k). Je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic S. V reálnom svete budú dôležité parametre zrýchlenia na stovku, ktoré trvá 7,7 sekundy. Jeho maximum sa dostalo k 230 km/h.

V Nemecku začína cena základného Cayenne na 65 427 eurách a Cayenne GTS na 98 152 eurách.