Dizajn sa tvári jednoducho a využíva diely, ktoré už automobilka vo svojom portfóliu použila. Z modelu Cayman GT4 sa na Spyder nasťahoval predný a zadný nárazník. Úplne nový tvar získala zadná časť, pod ktorou sa skrýva motor.

Pre prípad dažďa Porsche neponúka dáždniky, ale ľahučký softtop. Dá sa nasadiť a zhodiť kombináciou elektromotorov a manuálnych pohybov. Interiérové pohľady sú jednoznačne Boxsterovské, ale zopár prvkov dizajnéri potiahli k dramatickejšiemu zjavu.

Medzi zmeny sa zaradil nový volant s priemerom iba 360 milimetrov. Stále je to o centimeter viac ako v Peugeote 308. Z ponuky vypadlo rádio a klimatizácia. Vďaka zníženiu komfortu sa znížila aj hmotnosť vozidla. Ale v príplatkovej výbave stále oba prvku ostali.

Dizajn môže robiť akýkoľvek rozruch, to najdôležitejšie vylepšenie sa skrýva v motorovom priestore. Pôvodný agregát ustúpil 3,8-litrovému boxeru s atmosférickým plnením. Jediná možnosť prevodovky je v tomto prípade manuálna so šiestimi stupňami.

Nové komponenty prepožičali Boxsteru Spyder zrýchlenie na stovku za 4,5 sekundy. Maximum sa dostane až k hodnote 290 kilometrov za hodinu. Taký potenciál si logicky vyžiadal vylepšenie riadenie a hlavne nový brzdový systém s pôvodom v 911 Carrera. Spyder je o 20 milimetrov bližšie k zemi ako bežný Boxster.

Porsche Boxster Spyder - šesťvalec je iba s manuálom Zdroj: Porsche

V Nemecku sa základná cenovka dostane pod 80 tisíc eur (79 945 eur). Rozdiel medzi ním a 911 Carrera sa tak stáva relatívne malý, iba 11 tisíc eur, čo je hodnota, ktorú vypýtajú príplatkové disky a farba Spyderu.