Nové Porsche odkazuje názvom na rovnomenný model zo šesťdesiatych rokov. Reinkarnácia je však veľmi blízko naozaj extrémnemu Porsche 911 GT3. Zdieľa s ním tvarové detaily ako nárazníky a disky kolies.

911R predvádza čistejší dizajn, ktorý nenarúša obrovské krídlo vzadu, ani zárezy na predných blatníkoch na chladenie bŕzd. Čisté biele lakovanie s červenými pruhmi a čiernym nápisom oznamujúcim názov automobilky na boku čerpá z historického modelu.

Jednoduchý interiér získal až retro nádych. Jednoduchá hnedo-čierna, alebo čierno-čierna kombinácia nájde uplatnenie na športových sedadlách z karbónu a pre R sú špecifické aj prvky ako menší volant s priemerom 360 milimetrov a kratšia radiaca páka.

Za zadnou nápravou je šesťvalec s protibežnými piestami s objemom 4 litre. Výbornou správou je, že Porsche siahlo po atmosférickej verzii produkujúcej 368 kW (500 k) a 460 Nm. Poháňa zadné kolesá a je spojený výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Porsche 911R - interiér bez zbytočných výstrelkov Zdroj: Porsche

Nová verzia legendárneho športového auta dobehne na stovku v priebehu 3,7 sekundy a dostane sa až k 323 km/h. Za výbornými dynamickými parametrami je okrem motora aj hmotnosť do 1,4 tony. Ovládaniu v zákrutách pomôže mechanický samosvorný diferenciál a natáčanie zadnej nápravy.

Zastavenie majú pod palcom keramické brzdy. Produkcia bude obmedzená na 991 kusov a má stáť viac ako GT3.