Až 92kW (125 koní) na liter objemu, celkový výkon 368kW (500 koní) pri 8250 otáčkach. Nový motor v najvýkonnejšej 911 súčasnosti pomenovanej Porsche 911 GT3 RS 4.0 je najväčší, aký sa do tohto modelu montoval. Zo štvorlitrového objemu dosahuje spomenutý výkon bez akýchkoľvek kompresorov a pomôcok na zvyšovanie tlaku. Atmosférický šesťvalec má jeden z najvyšších litrových výkonov v sériovej produkcii.
Spoločne s odľahčením, teda karbónovými blatníkmi, kapotou, plastovými zadnými oknami a škrupinovými sedadlami, tvorí základ vynikajúcich dynamických charakteristík. Výkonová hmotnosť spadla pod 3 kilá na jednu konskú silu. Hmotnostný pomer 2,72 kg na konskú silu znamená zrýchlenie 0-100km/h za 3,9 sekundy, ale zaujímavejšou veličinou je čas na obľúbenom okruhu Nürburgring-Nordschleife, konkrétne 7 minút 27 sekúnd.
Obmedzená séria GT3 RS 4.0 má bielu farbu, zväčšené zadné krídlo a optimalizovanú aerodynamiku. Práve vďaka optimalizácii obtekania vzduchu tlačí RS 4.0 pri maximálnej rýchlosti k vozovke sila zodpovedajúca 190 kilogramom. Základná cena je okolo 180 000 eur a predaj začína v Nemecku v júli 2011.
Edícia je obmedzená na 600 kusov. Model je špeciálnou edíciou k 911 GT3 RS, teda odľahčenej vylepšenej verzii 911 GT3. A tá je zase športovejšou verziou klasickej 911. Taký veľký objem je v 911 použitý prvýkrát. Doteraz mali motory objem maximálne 3,8 litra.
Model 911 už vďaka Cayenne a Panamere nie je pre Porsche nosným prvkom portfólia. Je však modelom, ktorý je vo výrobe najdlhšie a medzi fanúšikmi je aj najcennejší. Generácie sa od predstavenia v roku 1963 menili, ale filozofia motoru za zadnou nápravou a základné črty dizajnu sú počas celej doby rovnaké.
Foto – Porsche