Svojimi rozmermi sa V90 má zaradiť do konkurencie pre BMW radu 5 Touring. BMW zatiaľ ponúka väčšie spektrum agregátov, keďže škála siaha od štvorvalcov po osemvalce, objemy od dvoch do 4,4 litra. Volvo ponúka len dvojlitrové prepĺňané štvorvalce, čo môže byť pre niektorých zákazníkov mínus.

Do porovnania sme vybrali Volvo V90 D5 AWD, keďže naftové agregáty budú určite predávanejšie ako benzínové a výkonnejšiu verziu dvojlitra kombinovanú s pohonom všetkých kolies. U BMW je najbližšie k nemu 525d xDrive Touring. Výkonom sú si podobné.

BMW 525d xDrive Touring Volvo V90 D5 AWD
Prevádzková hmotnosť 1945 kg 1783 kg
Rázvor 2958 mm 2941 mm
Objem batožinového priestoru 560/1670 l -/- l
Výkon 160 kW (218 k)/4400 ot/min 173 kW (235 k)/4000 ot/min
Krútiaci moment 450 Nm/1500-2500 ot/min 480 Nm/1750-2250 ot/min
Prevodovka Osemstupňová automatická Osemstupňová automatická
Maximálna rýchlosť 231 km/h 240 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s 7,2 s
Kombinovaná spotreba 5,4 l/100 km 4,9 l/100 km
Emisie 142 g CO2/km 129 g CO2/km
Prameň: technické údaje BMW a Volvo

Výkonovo sú obe vozidlá skoro porovnateľné, a to isté platí aj o veľkosti. Volvo neudáva objem batožinového priestoru, avšak aj tu sa dá očakávať vyrovnaný súboj. Nižšia hmotnosť Švéda sa odráža na nižšej spotrebe. Výsledné slovo o výhodnosti bude mať až cenové porovnanie.

BMW má jeden stupeň výbavy, Volvo sme zvolili so strednou výbavou Momentum.

BMW 525d xDrive Touring Volvo V90 D5 AWD Momentum
Základná cena 58 100 eur 56 000 eur
Metalíza 1008 eur 960 eur
Adapt. predné LED svetlá 2027 eur 660 eur
Adaptívny tempomat 1579 eur X
Kožené čalúnenie 2027 eur X
Automatická klimatizácia X X
18-palcové disky 1273 eur X
Head-up displej 1416 eur 1320 eur
Aktívny parkovací asistent 1150 eur 730 eur
Parkovacia kamera 458 eur 510 eur
Navigačný systém 2638 eur 1170 eur
Porovnateľná cena 71 676 eur 61 350 eur
Prameň: Cenníky BMW a Volvo

Vo finále je rozdiel medzi BMW a Volvom až 10-tisíc eur. BMW síce v cene ponúka servis na 5 rokov zadarmo, ale aj po jeho zohľadnení sa Volvo javí ako lacnejšia alternatíva. Na druhej strane prípadný predaj po troch rokoch bude menej výhodný pri Švédovi než Nemcovi, ktorý si tradične drží vyššie ceny aj v autobazároch.