A keď chce zabodovať medzi manažérmi, musí poraziť v prvom rade Volkswagen Passat. Nemecký etalón triedy má už pri pohľade do cenníka jednu neodškriepiteľnú výhodu. Ponuka motorov, výbav a kombinácií prevodoviek je naozaj široká. Oproti tomu má Francúz len zlomok ponuky. Výbavy sú štyri, motorov je päť. Ale kombinácie s prevodovkami sú fixné.
Priestorovo na zadných sedadlách Talisman prekonáva väčšinu konkurentov, a teda aj Passat. Naozajstný tromf francúzsky sedan neťahá pri pohľade do batožinového priestoru s objemom 608 litrov.
Tromfom je podvozok 4Control s natáčaním zadnej nápravy. V meste je obratnejší ako štandardná koncepcia a vo vyšších rýchlostiach zase pomáha k lepšiemu pocitu a istejšiemu prejazdu zákrut.
Záujemcovia o Renault s najväčšou pravdepodobnosťou siahnu práve po verzii s podvozkom 4Control. Initiale Paris je naozaj extrémne dobre vybavená, takže bude stačiť aj Intens s LED svetlami. Z motorov sa ako najpravdepodobnejší kandidát javí dCi 160 s prevodovkou EDC.
Renault Talisman dCi 160 EDC | Volkswagen Passat 2,0 TDI DSG | |
Prevádzková hmotnosť | 1593 kg | 1599 kg |
Rázvor | 2808 mm | 2791 mm |
Objem batožinového priestoru | 608/1022 l | 586/1152 l |
Výkon | 118 kW (160 k)/4000 ot/min | 110 kW (150 k)/3500-4000 ot/min |
Krútiaci moment | 380 Nm/1750 ot/min | 340 Nm/1750-3000 ot/min |
Prevodovka | Šesťstupňová dvojspojková EDC | Šesťstupňová dvojspojková DSG |
Maximálna rýchlosť | 215 km/h | 218 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,4 s | 8,7 s |
Kombinovaná spotreba | 4,4 l/100 km | 4,5 l/100 km |
Emisie | 116 g CO2/km | 119 g CO2/km |
Prameň: technické údaje Renault a Volkswagen |
V sekcii technických údajov je to zatiaľ nerozhodné, Passat má síce menší objem kufra v základnom stave, ale po sklopení sedadiel ponúkne viac. Sklápať sedadlá v takýchto sedanoch však nie je bežnou praxou. Zrýchlenie nahráva Passatu a Talisman trochu potiahne spotrebou. Pri pohľade na ceny sa situácia vyjasní.
Renault Talisman dCi 160 Intens | Volkswagen Passat Comfortline | |
Základná cena | 31 590 eur | 30 720 eur |
Metalíza | 650 eur | 653 eur |
Predné LED svetlá | X | 1095 eur |
Zadné LED svetlá | X | X |
Podvozok | 1750 eur (4Control s DCC) | 1041 eur (DCC) |
Automatická klimatizácia | X | 578 eur |
18-palcové disky | 400 eur | 1366 eur |
Head-up displej | Balík s ACC 1350 eur | 523 eur |
Adaptívny tempomat | Balík s HUD 1350 eur | 356 eur |
Automatické diaľkové svetlá | X | 144 eur |
Senzory vpredu aj vzadu+kamera | 600 eur | 372 eur |
Navigačný systém | X | 575 eur |
Porovnateľná cena | 34 990 eur | 36 382 eur |
Záruka | 5 rokov/150 tisíc km | 5 rokov/150 tisíc km za 1139 eur |
So zohľadnením záruky | 34 990 eur | 37 521 eur |
Prameň: Cenníky Renault a Volkswagen |
Po zohľadnení ceny sa vpred posúva francúzsky sedan. Už pred zohľadnením záruky je o 1 400 eur lacnejší. Lenže to môže byť aj rozdiel pri opätovnom predaji. Dôležitú úlohu zohrá záruka. Jej doplnenie k cene Passatu už vytvára rozdiel viac ako 2500 eur.