„Práve sme dostali potvrdenie, že KBA nepovažuje používanie tejto technológie v Európskej únii za problematické. To znamená, že zodpovedá súčasným predpisom,“ napísal P. Wilis v liste určenom výboru britského parlamentu. KBA zatiaľ správu agentúre Reuters nepotvrdila.
Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) na začiatku minulého týždňa uviedla, že zhruba 10-tisíc naftových automobilov koncernu Volkswagen v USA bolo vybavené pomocným zariadením pre reguláciu emisií (AECD), ktoré vraj maskovalo skutočnosť, že autá vypúšťali do ovzdušia až deväťnásobok povoleného množstva oxidov dusíka.
Najnovšie obvinenie sa týka šesťvalcových motorov používaných v luxusných športovo-úžitkových automobiloch. Dovtedy sa vyšetrovanie sústredilo na menšie naftové motory, pri ktorých VW manipuláciu s testami emisií priznal.
Automobilka nové obvinenia agentúry EPA okamžite poprela. Volkswagen tiež oznámil, že jeho luxusné naftové vozidlá predávané v Európe sú vybavené rovnakým softvérom a ten podľa firmy neporušuje regulačné pravidlá v Európe ani v Spojených štátoch. Táto technológia podľa firmy zabezpečuje, aby katalyzátory rýchlo po naštartovaní studeného motora dosiahli prevádzkovú teplotu.
Obvinenia, ktoré vzniesla agentúra EPA, sa týka automobilov Volkswagen Touareg z modelového roku 2014, Porsche Cayenne z modelového roku 2015 a automobilov Audi A6 Quattro, Audi A7 Quattro, Audi A8 a Audi Q5 z modelového roku 2016. Volkswagen dodal, že zariadenie je inštalované takisto u niektorých dvojlitrových motorov z modelového roku 2016.
Volkswagen už v septembri priznal, že do približne jedenásť miliónov naftových áut s objemom motora dva litre inštaloval softvér umožňujúci manipulovať s meraním emisií. Najväčší škandál v histórii Volkswagenu výrazne znížil trhovú hodnotu podniku, donútil k odchodu dlhoročného generálneho riaditeľa Martina Winterkorna a viedol k vyšetrovaniu po celom svete.