V USA sú niektoré veci trocha iné. Takže namiesto downsizingu motorov, používania systému štart-stop, namiesto používania hybridných technológii a odľahčovania stanovili nový smer. Nádrž konceptu s celým názvom Dodge Ram 5500 Long-Hauler má objem 643 litrov. Prepočítané na európsku cenu nafty - približne 900 eur za plnú.

Pick-up je naozaj obrovský. Dĺžku 7 315 mm nedosahuje ani väčšina európskych dodávok. Rázvor osí kolies je približne taký dlhý ako Audi A6. Má až 5 014 mm. Hmotnosť pri toľkej záťaži paliva tiež netreba riešiť. Preto má obor suchú hmotnosť 4 218 kg.

Aby sa auto hýbalo, tak je pod kapotou umiestnený 6,7 litrový dieselový motor Cummins poháňajúci zadnú zdvojenú nápravu. Krútiaci moment bezmála 1100 Nm stačí konceptu na potiahnutie strednej jachty po ceste aj bez prepravníka.

Motor je spojený s automatickou prevodovkou Aisin so šiestimi rýchlostnými stupňami.

Zdroj: 1

Pre lepšie jazdné vlastnosti vozidlo disponuje systémom udržiavania svetlej výšky Kelderman. Vďaka nemu aj pri záťaži auto neklesne a vďaka vzduchovému princípu fungovania sa tiež dá nastaviť výška vozidla.

Vnútri vozidla je okrem napájania na 12V a 115V aj trezor na cennosti a schránka na notebook. Z prístrojov zaujme monitorovanie tlaku pneumatík, ktoré je už známe. Prekvapením je kontrolka teploty diferenciálu a teploty výfukových plynov.

Zdroj: 2

Spotrebu výrobca neuviedol, ale dá sa predpokladať niekde okolo 25 litrov na sto kilometrov. Ak by to bolo tak, vyšiel by akčný rádius približne 2500 km. To by znamenalo vzdialenosť z Moskvy v Rusku do hlavného mesta Albánska – Tirany skoro na jednu nádrž.

V Spojených štátoch amerických je dlhodobo najpredávanejším druhom vozidla práve pick-up. To je jedným hlavných dôvodov existencie Long-Haulera. Nie je však jasné, či sa dostane do sériovej produkcie.

S takým objemom nádrží je možné spôsobiť problémy menším čerpacím staniciam a špekulovať s cenou nafty.

Zdroj: 3

Foto - Dodge