Dizajnový koncept Santa Cruz sa na svet pozerá LED svetlami. Predná maska tvarom vzdialene pripomína súčasné modely. Spolu s veľkosťou mu je najbližšie veľké Santa Fe. Aby auto nebolo celé sivé a nenápadné, sú vpredu aj ťažné oká žiarivej žltej farby.
Rovnaká žltá žiari aj na spätných zrkadlách a na leme ložnej plochy. Z každého uhla sa dá registrovať dizajnový jazyk automobilky nazvaný Fluidic Sculpture. Auto pôsobí, na rozdiel od iných pick-upov, ako jeden celok a nie je rozdelený za kabínou.
Koncept stojí na obrovských diskoch s centrálnymi uchytávacími maticami. Sú obuté do pneumatík Michelin a za nimi svietia brzdové strmene ladiace so zrkadlami. Sústavu dodáva renomovaný výrobca bŕzd Brembo.
Karoséria sa tvári, že má iba jednu dvojicu dverí. Ale nie je to úplne tak. Predný pár má normálne proporcie a zavesenie. Zadný pár sa otvára oproti tomu prednému. Systém otvárania pripomína buď Rolls-Royce Phantom, alebo Opel Meriva, po anglicky takzvané "suicide door".
Hyundai Santa Cruz - zadný pár dverí sa otvára dozadu Zdroj: Hyundai
Hyundai v prípade konceptu Santa Cruz nesiahol po modernom hybridnom ústrojenstve. Pod kapotou je naftový motor so vstrekovaním Common-Rail. Z objemu dva litre dáva 140 kW (190 k) a 406 Nm. Pohon všetkých kolies HTRAC nebráni dosahovaniu kombinovanej spotreby 7,6 litra na sto kilometrov. O možnosti sériovej produkcie Hyundai zatiaľ nič neprezradil.