Peugeot predstavil na základe svojho modelu 208, vyrábaného v slovenskom závode v Trnave športovú verziu pre súťaže. Peugeot 208 R2 bol predstavený pred prvým akčným predstavením na Tour de Corse, ktorá začína dnes.
R2 je len prvou verziou z viacerých súťažných, ktoré Peugeot plánuje predstaviť do konca tohto roka. Práve R2 opisujú predstavitelia ako ideálny výber pre tých, ktorí chcú zažiť prvý dotyk s rally, prípadne jednoducho užívať si riadenie.
Aj keď auto vyzerá skoro ako sériový model, tak existuje niekoľko odlišností. Auto vhodné na rally má iný podvozok. Športovo prispôsobené pruženie podporujú nastaviteľné tlmiče Öhlins. Posilňovač riadenia je hydraulický, kvôli väčšiemu citu vo volante a prešiel taktiež kúrou, ktorá ho spravila prijateľnejším pre náročné podmienky.
Úpravy pokračujú aj na brzdovom systéme. Dodáva ho firma Alcon, ktorá okrem motoršportu dodáva brzdy aj pre sériové autá, ako napríklad Audi RS6, či Bentley Continetal GT. Interiér sa nezaobišiel bez ochrannej klietky, ktorá je podmienkou FIA a licenciu na preteky majú aj sedadlá Sparco.
To hlavné lákadlo je pod kapotou. Spočiatku pohľad na špecifikáciu štvorvalca s objemom 1,6 litra nenadchne, ale druhý pohľad ukáže, čo v ňom drieme. Výkon 138 kW (188 k) a krútiaci moment 190 Nm sa dajú veľmi ľahko dosiahnuť zo známeho 1,6 THP, ale v R2 sú výkony dosahované bez prepĺňania.
Motor je spojený s päťstupňovou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Výkon pomáha prenášať aj diferenciál s obmedzenou svornosťou (LSD).
Prípadní záujemcovia si môžu pripraviť 37 500 eur, ak sa rozhodnú pre samostatnú stavbu z kitu. V ponuke bude asfaltová a štrková verzia. Na objednanie bude pripravené aj kompletné auto, bez nutnosti akéhokoľvek dorábania, za 57 500 eur.
Foto – Peugeot