Najvýkonnejší sériový Peugeot 208 s označením GTI má motor s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW (200 k). Prevádzková hmotnosť je pritom 1265 kilogramov. Za 20 950 eur zaujímavá ponuka. Ale nie je to tým najlepším, čo automobilka s levom v znaku na tému 208 dokáže.
Blysla sa novým vozidlom, ktoré má byť špeciálom na preteky do kopca, Pikes Peak. Peugeot má na dvadsaťkilometrovom úseku dobré renomé najmä kvôli modelu 405 TI16, za volantom ktorého sedel profesionálny jazdec Ari Vatanen.
Nový pretekový model má s pôvodným 208 spoločné veľmi málo. Dajú sa nájsť maximálne niektoré detaily. Predné svetlá by mohli byť práve tým znakom, ktorý prispeje k identifikácii. Karoséria hatchbacku v tejto verzii pripomína skôr kupé.
Peugeot 208 TI16 má trubkový oceľový rám, tvoriaci základ vozidla. Karoséria, ktorá by mala pripomínať sériový model je kompletne z karbónu. To len potvrdzuje tvrdenie, že spoločných častí bude veľmi málo.
Ako ďalší bod podporujúci rozdielnosť sa javí umiestnenie motora. Spod prednej kapoty sa presťahoval kvôli lepšiemu vyváženiu do stredu. A objem do dvoch litrov tiež nie je tým, čo by sa za chrbtom vodiča dalo hľadať.
Zadné kolesá poháňa motor V6 s objemom 3,2 litra. Jeho výkon sa vyšplhal na extrémnych 652 kW (875 k). S takou náložou vyskočí na stovku za 1,8 sekundy a dvojstovka je tam za 7 sekúnd. Nie je sa čomu čudovať, veď špeciál posunie ručičku váhy iba na 875 kilogramov. To znamená, že jeden kôň ťahá jeden kilogram.
Foto – Peugeot