Je to presne tak ako sa očakávalo. Nová dvestoosmička si berie prvky z veľkého modelu 508. Charakteristické svetlá, maska a detaily dotvárajú príslušnosť k značke. Novinka dokonca vyzerá ľahšie ako predchodca 207.

Porovnanie s 207 ukazuje niektoré zmeny. Dĺžka sa skrátila o 7 centimetrov. Dôležitejšie však je, že z predného previsu ubudlo celých 6. To znamená jednoduchšie parkovanie prednou časťou k obrubníku.

Dĺžka nie je jediná menšia veličina. Karoséria s tromi alebo piatimi dverami prešla redukciou hmotnosti. Priemerne zhodila 110 kilogramov. Pohotovostná hmotnosť malého auta tak začína pod hranicou jednej tony, na 975 kilogramoch.

Zmeny zasiahli aj ponuku motorov. Peugeot v tomto modeli uvedie dva nové trojvalce s objemami 1,0 a 1,2 litra a označením VTi. Variabilné časovanie ventilov by podľa odhadov malo zabezpečiť 50 kW (68k) z menšieho a 62 kW (84 k) z väčšieho trojvalca. Pri pohľade na tieto fakty je jasné, že na odpočinok odišli dlhoročne používané štvorvalcové motory 1,1 a 1,4. Menší motor vyprodukuje 99 gramov CO2/km a z nádrže vytiahne priemerne 4,3 litra benzínu na 100 kilometrov.

Peugeot 208 bude v porovnaní s predchodcom zelenší v ekologickom zmysle. Priemer zníženia emisií dosiahol 34 gramov oxidu uhličitého na kilometer. Najmenej emitujúcou jednotkou sa stane model e-HDi so systémom Start-Stop, ktorý priemerne vypustí do ovzdušia iba 87 gramov. Tento malý naftový motor zvládne jazdiť s priemernou spotrebou 3,4 litra nafty na 100 kilometrov.

Novinky sa dotkli aj vnútra a napriek zmenšeniu vonkajších rozmerov narástol priestor pre nohy cestujúcich vzadu o 5 centimetrov. Zlepšený tvar batožinového priestoru priniesol svoje ovocie v podobe extra 15 litrov objemu oproti dvestosedmičke. Podľa Peugeotu je interiér egonomicky omnoho lepší a všetky dôležité ovládacie prvky sú sústredené okolo volantu s menším priemerom.

Novinka sa na trh dostane na jar 2012. V kuloároch sa hovorí aj o 208 GTi, ktorá by mala viac nadväzovať na originál 205 GTi, čo sa dvom medzistupňom nepodarilo. Očakáva sa použitie 1,6 litrového turbomotora s odhadovaným výkonom 147 kW (200 k) na približne 1100 kilogramov.

Foto – Peugeot