Po jarnom autosalóne v Ženeve nechal Peugeot výrobu konceptov 208 GTi a 208 XY s otáznikmi. Mali však tak blízko k sériovým verziám, že aj tak väčšina návštevníkov mala jasno, či autá budú, či nie. Prekvapenie po oznámení začiatku výroby sa teda nekonalo.

O Peugeote 208 GTi výrobca poznamenal, že bude nástupcom legendárnej 205 GTi, toľkokrát, že už by to mala byť pravda. Predstavenie sa bude konať v Paríži na autosalóne. Nové GTi je oproti bežným 208 trochu nižšie a širšie.

Pod kapotu sa nasťahovalo ústrojenstvo podľa predpokladov. Darcom sa stal Citroën DS3 Racing. Rovnaký motor používa aj Peugeot RCZ. Objem 1,6 litra podporuje turbo. Výkon sa vyšplhal na 147 kW (200 k), kým krútiaci moment vrcholí hodnotou 275 Nm. Na stovku sa vďaka výkonom dostane pod 7 sekúnd a maximálne dokáže uháňať 225 km/h. Motor využíva ako komplica šesťstupňovú prevodovku.

Peugeot 208 GTi sa odlíšil aj upraveným podvozkom s usporiadaním McPherson vpredu a s odpružením torznou tyčou vzadu. Brzdová sústava sa tiež dočkala zlepšenia. Predok brzdí kotúčmi s priemerom 302 mm a zadok 249 mm. S pohotovostnou hmotnosťou 1160 kilogramov to vyzerá na zaujímavý hothatch.

Aj druhý ženevský koncept 208 XY sa dostane do sériovej produkcie, a tiež bude oficiálne predstavený v Paríži. XY má byť luxusnejšou alternatívou štandardnej verzie. Svedčia o tom pochrómované spätné zrkadlá, predná maska, kruhy okolo hmlových svetlometov a tiež detail na zadnom nárazníku.

Interiér obsahuje športové sedadlá čalúnené alcantarou. Dá sa zvoliť panoramatická strecha, kožené čalúnenie a navigačný systém so sedempalcovým displejom. XY dostane pod kapotu 1,6 litrový motor VTi (88 kW / 120 k), THP (112 kW / 155 k), HDi (66 kW / 92 k a 82 kW / 115 k). V Paríži automobilka oznámi aj dátum začiatku predaja.

Prečítajte si ďalšie novinky z Parížskeho autosalónu.

Foto – Peugeot