Rolls-Royce je synonymom luxusu a individuality. Nie je to celkom tak. Kým pri veľkom Phantome si program Bespoke zvolí až 80 percent zákazníkov, pri menšom Ghoste to taká veľká porcia nie je. Tu po individuálnej výbave siahne iba 56 percent objednávajúcich.
Zákazníci ale zaškrtávajú všetky položky. Od špeciálnych farieb karosérie, cez interiérové obklady a poťahy a dokonca aj sety na šampanské, humidory na cigary a piknikové stoly nechýbali medzi objednanými doplnkami.
„Je pre nás cieľom prekonávať najvyššie požiadavky a plniť ich najtajnejšie želania,“ povedal Torsten Müller-Ötvös, riaditeľ Rolls-Royce. „Môžeme to dokázať práve vysokou mierou individualizácie modelov Phantom a Ghost. Vášeň s ktorou naši remeselníci pristupujú k tvorbe týchto jedinečných áut sa odráža v niektorých vskutku skvostných exemplároch z minulého roka.“
Či za vskutku úžasný považuje aj ten, ktorý mal kombináciu ružovej karosérie s leštenou kapotou nie je uvedené.
Celkovo však program individualizácie Bespoke žne úspech. Podiel automobilov rady Phantom, kam patrí aj Drophead Coupé a Coupé, s takouto výbavou narástol. Na Blízkom východe zo 75 percent v roku 2005 na 99 percent v roku 2011.
Podobné rasty zaznamenali aj ostatné oblasti. V Európe sa podiel zvýšil z 50 percent na 89, v severnej Amerike z 30 na 84 a v Ázii z 50 na 79 percent. Výrazné posuny zaznamenali aj jednotlivé krajiny. Napíklad Veľká Británia, ako tretia najsilnejšia krajina v kúpe Phantomov, zvýšila podiel Bespoke z 60 na 88 percent.
V Auguste 2011 oznámil Rolls-Royce zvýšenie kapacít oddelenia Bespoke. Práce na rozšírení začínajú tento mesiac.
Foto – Rolls-Royce