Porsche Panamera rozdelilo priaznivcov značky na dva tábory, pre a proti. Edo Competition sa pustil do tohto kupé-limo-liftbacku. Vedomie, že horšie ako úprava od Mansory bola dobrou motiváciou. Po prvom pokuse s Turbom prišla kúra aj pre slabšiu Panameru S.

Panamera S má pod prednou kapotou motor V8 s objemom 4,8 litra, ktorý servíruje výkon 294 kW (400 k). Edo dostal túto hodnotu až na 342 kW (465 k). Krútiaci moment podrástol na 550 Nm. Merané hodnoty po revízii ukážu 4,6 sekundy v zrýchlení z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť, ťažko využiteľných 305 km/h.

Lepšie dýchanie a zvuk podporuje aj nový výfukový systém. Nie sú to iba rúry. Senzory vnútri monitorujú tlak a dolaďujú výfuk pomocou klapiek v oboch vetvách. Tento systém poskytuje cestujúcim dostatočné ticho a akustický komfort. Výfuk dostal katalyzátory pre vysoký výkon, vysokoprietokové tlmiče a nové koncovky. Postranným, ale pozitívnym, efektom je odľahčenie o 35 kg.

Vonkajší dizajn nezostal pôvodný. Nový predný nárazník prišiel s väčšími otvormi na chladenie motora a bŕzd, lepšou aerodynamickou účinnosťou a dnes obligátnymi svetelnými LED reťazami. Úpravy karosérie pokračujú novými prahmi a nekončia ani pri zadnom nárazníku s difúzorom. Nové sú aj spätné zrkadlá a odvetrávacie mriežky.

Interiér sa dá prispôsobiť na želanie zákazníkovi, ale základ úpravy tvorí nový volant, stredová konzola a hlavica radiacej páky.

Elektronicky nastaviteľný podvozok bol rozšírený o nový modul, ktorý zabezpečuje zníženie o 30  mm. Použité pneumatiky 265/35 ZR21 vpredu a 305/30 ZR21 vzadu sú obuté na leštených diskoch Edo Competition.

Úpravcovi sa podarilo poskytnúť fotky s vtipným detailom. Okrem toho, že modelka je celá tetovaná, na nohách má imitáciu tetovania s názvom úpravcu a so základnými údajmi o aute, ako je výkon a maximálna rýchlosť.

Foto – Edo Competition