Minulý rok v septembri Audi ponúklo zákazníkom výkonnú alternatívu k svojmu hatchbacku A3. Päť dverí znamená, že práve toto auto bude hlavným konkurentom nového Mercedesu A45 AMG, aj napriek miernemu výkonovému hendikepu.

Podobne ako v trojdverovej verzii je aj v modeli s piatimi dverami evolúcia dvojlitrového TFSI. Výkon je navlas rovnaký, 221 kW (300 k) a krútiaci moment tiež ostal na hodnote 380 Nm. Krútiaci moment je dostupný v širokom spektre otáčok, od 1800 do 5500.

Výkon smeruje na všetky štyri kolesá so systémom quattro. Ako medzičlánok vystupuje buď šesťstupňová manuálna prevodovka, alebo rovnako šesťstupňový automat S-tronic. Pri oboch alternatívach je maximálna rýchlosť tradične obmedzená na 250 km/h.

So zrýchlením to je však inak. Kým manuálne preraďovanie dostane ostrý hatchback na stovku za 5,5 sekundy, automat to dokáže už za rovných 5 sekúnd. Rozdiel v prospech automatickej prevodovky je aj v spotrebe, na sto kilometrov spáli 6,9 litra benzínu. S manuálom je kombinovaná spotreba sedem litrov.

Dynamickým parametrom výrazne pomohlo aj zníženie hmotnosti v porovnaní s predchodcom. Hmotnosť 1445 kilogramov znamená pokles o 70 kilogramov. Auto drží na ceste prostredníctvom osemnásťpalcových diskov obutých do pneumatík s rozmerom 225/40 R18.

Podvozok S-ka sa v porovnaní s bežným verziami priblížil k zemi o 25 milimetrov. To platí pre obe karosérie. Tak S3 aj S3 Sportback využívajú na zastavenie brzdovú sústavu, s priemerom kotúčov 340 milimetrov na prednej náprave. Štandardne sú lakované nenápadnou čiernou farbou, za príplatok to môže byť červená.

Foto – Audi