Kupé RCZ od Peugeotu už v súčasnom stave vyjadruje svojim výzorom športové ambície. Bočný profil kupé s výrazne sa zvažujúcou strechou nenecháva zadným pasažierom príliš veľa miesta na hlavy. A zase sedadlá bránia miestu pre nohy. Označenie 2+2 teda zavádzajúce nie je, ale štyria ľudia nemajú šancu.
Športové auto sa na autosalóne v Paríži zjaví so zmeneným dizajnom a taktiež aj niektorými detailmi. Veľké svetlá známe zo súčasného tvarového riešenia, pozostatok predfaceliftovej 308, odišli a nahradili ich nové s jemnejšími tvarmi. Denné svietenie tiež nechýba.
V prípade interiéru prišli do ponuky niektoré nové prvky. Z modelu 508 sa prisťahoval navigačný systém Connect Navigation so sedempalcovým displejom, Bluetooth a prehrávaním CD a MP3. Aby bol signál rádia čo najlepší, využíva tri antény na príjem.
Pod kapotou možno zvoliť dva objemy. Naftová alternatíva využíva 2,0 litra, z ktorého posiela k predným kolesám 120 kW (163 k) a 340 Nm. Benzín spaľujú dve výkonové verzie motora 1,6 THP. Silnejší má 147 kW (200 k) a 275 Nm. Slabší si vystačí s 115 kW (156 k) a 240 Nm. Všetky sú spojené s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Najslabší môže byť kombinovaný, na želanie, s automatom s rovnakým počtom stupňov.
V Paríži však nebude RCZ len s faceliftom. Peugeot odhalí aj novú, najvýkonnejšiu verziu. Bude sa volať RCZ R. Výrobca tvrdí, že exteriér a interiér bude dostatočne odlíšený od slabších verzií.
Kapota RCZ R bude schovávať tiež 1,6 litrové THP. Výkon však podrástol. Najvýkonnejší reálne sériový model v histórii bude mať 191 kW (260 k). Podvozok sa zlepší vďaka inému naladeniu a špeciálnym tlmičom. Tých, ktorým benzín vonia poteší použitie samosvorného diferenciálu.
Prečítajte si ďalšie novinky z Parížskeho autosalónu.
Foto – Peugeot