Fiat Panda, ktorý je v ponuke výrobcu druhým najmenším modelom, prichádza už s treťou generáciou populárnej variácie 4x4. Aj keď živá premiéra prebehne až v Paríži, výrobca už oznámil špecifikáciu a výzor malého medveďa.
Automobilka sama tento model označuje spojením Super Panda. Je rozpoznateľný už letmým pohľadom. Prvé, čo v porovnaní s klasickou verziou padne do oka budú určite upravená nárazníky s aplikáciou plastov. Predný aj zadný nárazník majú ešte aj lišty z hliníka vytvárajúce kontrast k čiernym plastom.
Detailnejšia obhliadka odhalí zvýšenie svetlej výšky a tiež nové pätnásťpalcové disky kolies. Rozmery päťdverovej karosérie ostali nezmenené, dĺžka 368 centimetrov a šírka 167 centimetrov sú navlas rovnaké, výška narástla spolu so svetlou výškou na 160 centimetrov.
Interiérové zmeny sa nesú hlavne v oblasti použitých farieb. Textil použitý na sedadlách sa odlišuje od bežných Pánd a môže byť buď zelený, béžový alebo oranžový. Doplnky sú čalúnené eko-kožou. Vyššia stredová konzola pridala jeden odkladací priestor ku štrnástim, ktoré sú v Pande s pohonom prednej nápravy.
Pohon všetkých kolies funguje cez systém Torque on demand. Je to permanentná štvrokolka s dvoma diferenciálmi s elektronickou kontrolou. Systém rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu podľa aktuálnych podmienok a priľnavosti.
Pod prednou kapotou sa ocitli dve pohonné jednotky. Prvou alternatívou spaľujúcou benzín bude motor, ktorý získal minulý rok titul Motor roka 2011, 0,9 litrový TwinAir s dvoma valcami a výkonom 63 kW (85 k). Naftu bude spaľovať 1,3 litrový MultiJet II s výkonom 55 kW (75 k).
Foto – Fiat