Oranžová farba je jednou z najzaujímavejších úprav auta, na prvý pohľad. Honda sa zo začiatku dušovala, že Mugen upravený CR-Z nebude vyrábať. Tak sa stalo to, čo bolo očakávateľné a do výroby sa nakoniec dostane. Honda v spojenom kráľovstve ponúkne CR-Z iCF Mugen.
Hybridná alternatíva klasických hothatchov dostala zvýšený výkon. Z pôvodných 91 kW (124 k) sa dostal až na 129 kW (175 k). Konštruktéri Mugenu dosiahli takéhoto výsledku použitím nového nasávania vzduchu, chladiča nasávaného vzduchu, ale hlavne preprogramovaním riadiacej jednotky európskou divíziou.
Výkon 129 kW ponúka zrýchlenie, ktoré sa zlepšilo o 3 sekundy v porovnaní so štandardom. CR-Z iCF Mugen dokáže métu sto kilometrov za hodinu privodiť už za 6,1 sekundy. To ho stavia do konkurencie, ktorá je veľmi ostrá. Medzi hlavných nepriateľov sa zaradí Renault Clio Sport, Citroen DS3 Racing a pripravovaný Ford Fiesta ST.
Tie síce výkonovo konkurujú, ale nekonkurujú technologicky, pretože ani jedno z nich nie je hybrid. Myšlienka športového hybridu sa môže zdať akokoľvek trafená, ale určite si nájde svojich priaznivcov.
CR-Z je prvým sériovo vyrábaným hybridným autom, ktoré má manuálnu prevodovku namiesto automatickej. Vo verzii Mugen zostal aj volič nastavenia funkcie hybridného systému. Vodič môže aj tu zvoliť z režimov Eco, Normal a Sport.
V športovom nastavení využíva CR-Z motor ako doplnok na zlepšenie zrýchlenia a dynamických parametrov. Normálny režim predstavuje základné nastavenie systému, kým režim Eco prestaví konfiguráciu na, čo najlepšie výsledky v pohľade na spotrebu a emisie.
Honda UK zverejnila cenu, ktorá bude dosahovať 24000 britských libier, čo znamená približne 28000 eur za vyšperkovaný hybrid. Normálne CR-Z pritom stojí 21700 eur.
Foto – Honda