Automobilka tvrdí, že motory disponujú nízkou spotrebou a rovnako nízkymi emisiami. Dôležitou charakteristikou má byť kultivovaný a jemný chod. Tiež sa budú uchádzať o titul tichých agregátov a podľa Oplu majú byť rovnako čisté ako benzínové ekvivalenty.

Menší objem predstavuje 1,6 litra. Nahradí starší 1,7 CDTi, ktorý historicky objem prevzal z agregátov Isuzu 20 rokov dozadu. Aj napriek menšiemu objemu vzrástol výkon o 4,4 kW (6 k) a krútiaci moment o 20 Nm. Celkovo tak ponúkne 100 kW (136 k) a 320 Nm.

Ako prvá aplikácia nového 1,6 CDTI príde Mokka. Malý crossover vyšprintuje na stovku za 9,9 sekundy. Po dlhšom čase sa dopracuje k maximálnym 191 km/h. Spojenie so šesťstupňovou prevodovkou a systémom start/stop sa prejavilo v nižšej spotrebe.

S hodnotu 4,1 litra na sto kilometrov je o pol litra nižšia ako pri predchádzajúcom agregáte. Emisie klesli o 11 gramov CO2 na kilometer, čo predstavuje 109 gramov na sto kilometrov.

Opel Whisper - v Mokke bude patrične schovaný krytmi Zdroj: Opel

Väčší agregát s objemom dva litre sa dostane pod kapotou Insignie. S jedným turbom ponúkne 125 kW (170 k) pri 3 750 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 400 Nm sa dostaví medzi 1 750 a 2 500 otáčkami. Nárast je 4 percentá na výkone a 14 percent na krútiacom momente.

Motor v Insignii spĺňa emisnú normu Euro 6. Veľkú karosériu rozhýbe na stokilometrovú rýchlosť v priebehu 9 sekúnd. Maximum vzrástlo o 5 km/h na 225 km/h.