Tak vznikla verzia Astra OPC Extreme. Bude tou najrýchlejšou Astrou, ktorá kedy existovala. Základným prvkom vylepšenia modelu je zníženie hmotnosti. V porovnaní s bežným OPC stratil Extreme až 100 kilogramov.

Ako pri väčšine moderných áut, aj Astra OPC Extreme stavila na karbón. Z neho je kapota a strecha. Len karbónovými kolesami sa podarilo ušetriť až 20 kilogramov oproti hliníkovým. Odľahčené blatníky z hliníka vážia iba 800 gramov každý, kým z ocele to bolo 2,2 kilogramu.

Z interiéru vypadlo všetko, čo bolo zbytočné, ale hmotnosť sa vrátila vo forme ochranného rámu za prednými sedadlami. Predné sedadlá Recaro nebudú pohodlné, ale budú posádku držať v zákrutách. Dvojica nevypadne ani pri brzdení vďaka šesťbodovým pásom Schroth.

Pod prednou kapotou sa bude nachádzať dvojlitrový štvorvalec s prepĺňaním. Zvýšenie výkonu predstavuje 15 kW (20 k). Celkovo tak OPC Extreme odovzdá 221 kW (300 k), ktoré cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku prechádzajú na prednú nápravu. Samosvorný diferenciál je pri takom výkone nevyhnutnosťou.

Opel Astra OPC Extreme - extrémny interiér

Astra OPC Extreme bude výrazne rýchlejšia ako bežné OPC. To zvláda stovku za 5,9 sekundy, takže Extreme by sa na rovnakú métu mohlo dostať za približne 5 sekúnd. Do predaja sa dostane vo veľmi obmedzenom počte za astronomickú cenu, ktorá vyletí najmä použitím drahých materiálov.

Foto - Opel