Prvý, kto v posledných rokoch výrazne začal s propagáciou agregátu s objemom pod jeden liter bol Ford. So svojim motorom EcoBoost dokonca dvakrát získal titul Motor roka. Následne sa k malým trojvalcom pridal aj Renault s 0,9 TCe. Fiat s podobným objemom má iba dva valce.

Opel sa onedlho pridá do hry s malým objemom. Podobne ako Ford a Renault staví na trojvalcovú konštrukciu. Litrový agregát s označením SIDI, ktoré v poslednej dobe automobilka používa pre prepĺňané verzie, sa predstaví onedlho vo Frankfurte.

Nový agregát 1,0 SIDI Turbo disponuje blokom odliatym z hliníkových zliatin. Taktiež využíva variabilné časovanie ventilov. Okrem toho dostal aj palivové čerpadlo s dvoma nastaveniami prietoku a prepínateľné čerpadlo na chladiacu kvapalinu, ktoré sa pri štarte nezapne a skráti čas zohriatia, zároveň s tým, ako zníži spotrebu.

Podľa slov automobilky, SIDI Turbo s tromi valcami má aj optimalizované zvukové prejavy, čo by malo zlepšiť prejav. Opel tak tvrdí, že novinka stanovuje novú latku v kultivovanosti trojvalcov, z pohľadu hluku a vibrácií. Tieto dve charakteristiky sú vraj lepšie ako agregáty s viacerými valcami.

Opel Adam 1

Najzásadnejšou otázkou agregátu zostáva výkon. Podľa doterajších správ bude ponúkať 85 kW (115 k) a 166 Nm. Ford, na druhú stranu, zo svojho Motora roku, vytiahol až 92 kW (125 k) a 170 Nm. Ak by bol ale nový motor lepší v kultúre chodu, tak by ňou naozaj konkuroval štvor a viacvalcom.

Opel najskôr motor nasadí do imidžového modelu Adam, kde ho spojí so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Prevodovka samotná má zásluhu na nízkej hmotnosti modelu, pretože ručičku váh dostane iba na 37 kilogramov.

Opel Adam SIDI 2

Foto – Opel