V súčasnosti čelí záujemca o nové vozidlo zložitému rozhodovaniu. Okrem klasických modelov má nepreberné množstvo kombinovaných tried. Veľmi populárny je aj segment drsnejšie vyzerajúcich kombi s plastovými detailmi.
Aj v tomto ohľade to bývalo jednoduchšie. Plastové nárazníky boli sériovo a za príplatok ich bolo možné nalakovať. Teraz je to naopak a model bez lakovania stojí viac. A ešte sa dá priplatiť za nalakovanie. Marketing zvládnutý dokonale.
Medzi drsnejšie kombi zamieril aj Opel s modelom Country Tourer. Kombi si vzalo rovnaký recept ako konkurencia. Plastové nárazníky, plastové prahy a lemy blatníkov nenechávajú na pochybách.
Opel k vizuálnym vnemom, ktoré by mali pripomínať terénne vozidlá pridal aj zvýšenú svetlú výšku. V porovnaní s bežnými modelmi je Country vyššie o 20 milimetrov. Podstatnejšou časťou je pohon všetkých kolies. Využiva systém Haldex a dokáže poslať až 100 percent výkonu na jednu nápravu.
Country Tourer bude mať pod kapotou jednu benzínovú a dve naftové pohonné jednotky. Zelená pištoľ bude na pumpe nevyhnutná pre agregát 2,0 SIDI. Ten ponúkne 184 kW (250 k) a 400 Nm.
Základnou naftovou alternatívou bude 2,0 CDTI s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 350 Nm, alebo 380 Nm s funkciou Overboost. Vrchol naftovej ponuky bude 2,0 BiTurbo CDTI s 143 kW (195 k) a 400 Nm.
Motory 2,0 SIDI a 2,0 CDTI budú mať buď manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo automat s rovnakým počtom stupňov. Najvýkonnejší naftový motor bude mať iba šesťstupňový automat. Viac detailov a ceny budú známe po autosalóne vo Frankfurte na jeseň. Volkswagnu Passat Alltrack a Peugeotu 508 RXH pribudne oplastovaný konkurent.
Foto - Opel