Značku Opel reprezentuje v triede malých automobilov (segment B) hatchback Corsa a to vo dvoch karosárskych verziách – športovejšie štylizovanej trojdverovej a viac na rodinu orientovanej päťdverovej. O jeho popularite v Európe vypovedá napríklad zhruba 30 % podiel z celkovým predajov Opla. Zástupcovia značky sa radi pochvália aj štatistikou expertnej agentúry DEKRA („Defect Report 2010“), podľa ktorej je Opel Corsa modelom s najnižšou poruchovosťou (2,4 %) zo všetkých testovaných vozidiel.
Modernizačné zmeny, ktoré v polovičke produkčného cyklu aktuálnej generácie sprevádzajú modelový rok 2010 veľkým oblúkom obchádzajú stále páčivý dizajn exteriéru aj v zásade aj pracoviska vodiča, zato vycibrili jazdné vlastnosti podvozkových skupín a zlepšili parametre repertoáru pohonných jednotiek.
Vylepšený podvozok a riadenie
Konštrukčné kancelárie Opla prepracovali podvozok novej Corsy. Rozhodli sa totiž zvýšiť stabilitu jazdy a súčasne aj komfort cestovania pri zachovaní cenenej agility. Aby zosúladili tieto protichodné požiadavky, optimalizovali charakteristiky tlmičov, pružín a stabilizátorov a čiastočne modifikovali zadné závesy kolies. Špeciálne naladené sú pružiny vznetových verzií. Prepracovaný riadiaci softvér posilňovača EPS zlepšuje odozvu riadenia celej škály. Pritom deriváty Corsa Sport, GSi a ecoFlex dostali ešte výraznejšie upravenú zadnú nápravu a najvýkonnejšia verzia Corsa OPC má úplne špecifické riadenie.
Výkonnejšie a úspornejšie motory
Motorári zas preorali zostavu pohonných jednotiek tak, aby vodičovi ponúkli väčšiu pružnosť a zároveň nižšiu spotrebu previazanú na emisie CO2. Nová škála motorov Corsy sa odvíja od zážihového trojvalca 1,0 l (48 kW/65 k) a kulminuje preplňovaným štvorvalcom 1,6 l Turbo (141 kW/192 k) zakomponovaným do modelu Corsa OPC. Parametre motorov 1,2 a 1,4 l umocňuje systém variabilného časovania ventilov.
Motoristi ktorým nafta nepáchne sa zas môžu rozhodovať medzi vznetovými štvorvalcami 1,3 CDTi a 1,7 CDTi s výkonovým rozpätím od 55 kW (75 k) do 96 kW (130 k). Svojou priemernou spotrebou všetky podliezajú hranicu 5 l/100km v kombinovanom cykle. Pod hranicu 100 g CO2/km sa dostala Corsa ecoFlex 1,3 l CDTI. Vykazuje priemernú spotrebu 3,7 l/100 km v kombinovanom cykle. Všetky zážihové motory a nový agregát 1.7 CDTI spĺňajú emisné limity normy Euro 5.
Zdroj: 05
Zdroj: 03
Zdroj: 06
Foto – Opel