Nová expedícia chce prejsť za 3 roky 70 krajín a 270-tisíc kilometrov. Na niektoré úseky bude možné pridať sa aj ľuďom, ktorí sa prihlásia cez ich stránku a zaplatia so svoj pobyt. Zatiaľ je v ponuke iba prvá etapa, ktorá má za cieľ prejsť Rusko a niektoré ázijské krajiny.
Cieľom expedície nebude cesta v stopách tej pôvodnej, ale pôjde východnou trasou, ktorú pôvodní členovia prvej plánovali. Cesta na východ začne vo februári a po odjazde 22. z Prahy bude druhý výraznejší odjazd deň na to z Bratislavy.
Samotné vozidlo je odlišné ako to z konca osemdesiatych rokov. Má o nápravu menej, čím sa podarilo skresať náklady o viac ako 100-tisíc eur. Stojí na podvozku iránskeho vojenského špeciálu z roku 2005, ktorý tvorcovia expedície Marek Havlíček a Petr Holeček našli s nájazdom iba 4000 kilometrov. Podvozok sa stal vhodný vďaka jednoduchosti a nenáročnému servisu.
Tatra kolem světa 2 - vyzerá inak ako tá pôvodná Zdroj: jmr
V prvom štádiu bolo nutné predĺžiť rázvor na 4,5 metra. Aktuálne má obytný špeciál dĺžku 10 metrov a poskytuje miesto na spanie až pre 19 ľudí, pričom maximum je 14 členov posádky. Každý, aj ten, kto pôjde ako platiaci člen expedície, bude mať svoje povinnosti.
Obytná nadstavba je vybavená dvomi WC, dvomi sprchami a špeciálnym klimatizačným systémom, ktorý vytvorila slovenská firma Molpir, ktorá montuje klimatizácie do prvovýroby Tatier. Pasažieri budú mať aj miesto na odkladanie svojich vecí, pričom priestor bude mať objem až 110 litrov pre každého.
Zaujímavosťou tohto špeciálu bude použitie centrálneho dohusťovania kolies, ktoré je realizované hadičkami idúcimi vonkajškom karosérie.
Tatra kolem světa 2 - nadstavba má bohaté presklenie a veľké okná nad kabínou ako pôvodná 815 GTC Zdroj: jmr