Dominantné štylistické znaky novinky už nedávno obleteli svet po zverejnení fotografií pretekárskeho špeciálu Dacia Duster Competition Car. Keď takto rumunská automobilka navnadila motoristickú verejnosť, odhalila definitívnu podobu modelu pripraveného na sériovú výrobu.

Podľa očakávania zásadný rozdiel tkvie v rozmeroch. Konfekčný Duster je na pohľad vyšší, užší a dlhší. – Tu sú jeho základné zverejnené miery: dĺžka 4,31 m x šírka 1,82 m. Výšku a veľkosť rázvoru si výrobca zatiaľ ponechal v talóne. Zato známa je už kapacita batožinového priestoru. V základnom usporiadaní dosahuje 475 litrov a po sklopení zadných sedadiel vzrastie na maximálnych 1600 litrov.   

Terénne ambície rumunského crossoveru akcentuje pohon 4 x 4 – podľa očakávania prevzatý od aliančne spriazneného Nissana. Potvrdzuje ich tiež symptomatická svetlá výška presahujúca 200 mm a nájazdový uhol, ktorý sa vpredu blíži k hodnote 30o a vzadu prevyšuje 35o. No vyrábať sa bude aj verzia s predným pohonom.

Repertoár troch pohonných jednotiek je pre obe verzie (4 x 2 aj 4 x 4) jednotný. Benzínovému štvrovalcu 1,6 16V (81 kW/110 k) sekundujú dva vznetové. Majú jednotný zdvihový objem 1,5 dCi a dve hladiny maximálneho výkonu (63 kW/85 k, resp. 77 kW/105 k). Pritom výrobca zdôrazňuje, že derivát 1,5 dCi 4 x 2 emituje menej ako 140 g CO2 /km. Jasná kvalifikácia na označenie eco2.

Duster si na palube vezie celkom rozvetvené elektronické stabilizačné systémy – ABS, elektronickú distribúciu brzdného tlaku (EBD) a brzdový asistenčný systém (BA). A k tomu dvojicu frontálnych airbagov. S vyššou úrovňou výbavy pasívnu bezpečnosť ešte vystuží dvojica bočných airbagov k predným sedadlám.

Daciu Duster, ktorá sa bude vyrábať výhradne v rumunskom Pitesti, uvedú na mojoritné trhy (Európa, Turecko, Alžírsko Maroko) na jar budúceho roku. V Európe ju bude sprevádzať trojročná záruka, resp. do 100 tis. najazdených kilometrov.

Foto – Dacia