Miesto predstavenia nie je vôbec náhodné. Tento bratranec Audi Q5 práve za veľkou mlákou nájde veľký počet zákazníkov. Macan je logicky menší ako Cayenne, dosahuje 4699 milimetrov na dĺžku, 1923 na šírku a výška je 1624 milimetrov. V porovnaní s Cayenne sú jednotlivé rozmery menšie o 146, 16 a 82 milimetrov (dĺžka, šírka, výška).
Macan sa odlišuje rozmermi aj od Audi Q5. Oproti nemu je o 70 milimetrov dlhší, o 24 širší a o 30 nižší. Tvary karosérie sa spredu podobajú na väčší model Cayenne. Zozadu sa však dva modely dajú rozlíšiť jednoduchšie.
Nové Porsche využíva dvojité lichobežníkové zavesenia vpredu, multi-link vzadu a elektromechanický posilňovač riadenia. Podvozok je teda úplne iný ako má darca niektorých orgánov od Audi. Podľa vyjadrenia Porsche bude Macan najagilnejšie ovládateľným autom vo svojej triede.
Pri uvedení do predaja budú dostupné tri verzie, čo sa týka motorov. Na začiatku benzínovej ponuky bude najskôr verzia Macan S s trojlitrom V6 a dvojnásobným prepĺňaním. Na všetky štyri kolesá putuje cez dvojspojkovú automatickú prevodovku so siedmymi stupňami až 250 kW (340 k). Len tak na okraj, to je toľko, koľko malo malé kupé BMW 1M. Macan s ním vybehne na stovku za 5,4 sekundy. S príplatkovým balíkom Sport Chrono sa čas skráti na 5,2 sekundy. Spotreba sa pri tých výkonoch pohybuje na úrovni 8,7 - 9 litrov.
Silnejšíe bude SUV s označením Macan Turbo. Síce má prepĺňanie aj verzia S, ale Turbo má V6 s objemom 3,6 litra. Ten dosahuje 294 kW (400 k) a stovku zvládne za 4,8 sekundy (4,6 pre Sport Chrono). Maximum Turba je pri 266 km/h. Spotreba narastie na 8,9 - 9,2 litra.
Porsche Macan - interiér svoju rodinu nezaprie
Najekonomickejšou alternatívou bude Macan Diesel S. Ten má V6 s objemom 3,0 litra. S výkonom 190 kW (258 k) dá stovku za 6,3 sekundy (6,1 s balíkom Sport Chrono). Aj napriek maximálnej rýchlosti 230 km/h je kombinovaná spotreba iba 6,1 až 6,3 litra.
Časom ešte pribudne dvojlitrový štvorvalec spaľujúci benzín a jeden, čo spaľuje naftu. Budú to prvé štvorvalce od roku 1995, keď skončili spolu s modelom 968. V Nemecku sa začne predávať už v apríli 2014. Macan S a Macan Diesel S začnú s cenovkou 57 930 eur a nad nimi bude Macan Turbo za 79 826 eur.
Foto - Porsche