Práve nový Smart ponúka podobné usporiadanie, pretože oba automobily boli vyvíjané spoločne, čo znamená ušetrenie prostriedkov na oboch stranách. Pre Renault to však znamená aj presun k inej koncepcii pohonu.
Kým doteraz bolo Twingo klasicky predokolka s motorom vpredu, nová generácia bude mať motor presunutý dozadu a pohon zadných kolies. Predné kolesá tak budú mať v prvom rade na starosti zatáčanie a celé auto by vďaka novému rozmiestneniu malo byť lepšie ovládateľné.
Tvary sa inšpirovali konceptami TwinZ a TwinRun. Medzigeneračne získalo Twingo naviac pár dverí. Podobne ako na väčšom Cliu je však zadná kľučka skrytá v ráme dverí, čo vytvára dojem trojdverovej karosérie. Ale len do momentu, keď padne do oka línia, ktorá sa tak ľahko zakryť nedá.
Pod zadným krytom motora schovaným v útrobách auta sa objavia motory s tromi valcami. Agregát SCe 70 s atmosférickým plnením ponúka 52 kW (70 k) a výkonnejšia verzia TCe 90 je už známa z Clia. Tá zo seba dostane 66 kW (90 k). Práve výkonnejší motor je aj úspornejší. Optori 4,5 litrom atmosféry spotrebuje iba 4,3 litra v kombinovanom cykle.
Základná cena atmosférického trojvalca a výbavy Life bude 7 990 eur. Výkonnejší motor bude kombinovaný výlučne s najvyššou výbavou Intens a bude stáť 10 990 eur. Vo výbave bude mať napríklad aj systém na upozornenie pri vybočení z jazdného pruhu fungujúci na základe vizuálnych senzorov.
Renault Twingo - otváranie kapoty na doliatie kvapalín nie je bežné Zdroj: jmr
Nové Twingo sa bude popri novom Smarte ForFour vyrábať vo fabrike v slovinskom Novom Meste. Twingo bude možné aj individualizovať pomocou farebných detailov interiéru aj exteriéru. V prípade potreby sa vo výbave objaví aj systém R-Link Evolution, alebo jednoduchší systém spolupracujúci s telefónom s nainštalovanou aplikáciou R&Go. Tá bude podporovať predbežne iOs a Android. Tiež za príplatok bude možné objednať plátenú sťahovaciu strechu s dĺžkou 71 centimetrov a šírkou 68 centimetrov.
Rozmery Twinga sa zmenili. Je o 10 centimetrov kratšie ako predchodca, ale rázvor narástol na 249 centimetrov. Tým, že sa motor presunul dozadu, sa objem kufra dostal na 188 litrov. Po nastavení sklonu sedadiel zadného radu sa môže vyšplhať na 219 litrov. Pri sklopení zadného radu a sedadla spolujazdca sa zase dajú previezť predmety s dĺžkou až 230 centimetrov.