Lenže oproti výrazne dynamickej a ostrej skici sa do reálnej podoby dostala decentnejšia verzia. Radikálne tvary museli ustúpiť požiadavkám konzervatívneho zákazníka. Nový Trafic má úlohu zaujať čo možno najširšiu paletu záujemcov.

Pre úžitkové Renaulty je typická veľká predná maska s obrovským znakom. Tieto štylistické črty zdedil aj Trafic. Okrem nich z osobných modelov prešlo aj spojenie svetiel akousi lištou vo vrchnej časti mriežky. Kvôli plastovému prevedeniu na fotkách nepôsobí nápadne, ale za príplatok bude určite voľba chrómovej náhrady.

Možnosti individualizácie podľa požiadavok začínajú dvoma rázvormi, pokračujú dvoma dĺžkami a automobilka nezabudla ani na verzie kombi a dvojitej kabíny. Spolu so špeciálnymi prestavbami od Renault Techu tak vzniká až 270 možností konfigurácie.

Pod prednú kapotu modelu sa dostal trend downsizingu. Nový štvorvalec s objemom 1,6 litra spaľujúci naftu bude z rodiny Energy a bude príbuzným k nedávno predstavenému agregátu 1,6 dCi TwinTurbo s výkonom 118 kW (160 k). Očakáva sa, že výkonové verzie budú mať približne 80 kW (110 k) a silnejšia sa bude pohybovať na hranici 100 kW (136 k). Nový motor znamená úsporu až 15 percent na palive a emisiách oproti dvojlitru v predchodcovi. Kombinovaná spotreba by sa mala dostať na 6 litrov na 100 kilometrov.

Renault Trafic 2014 - prednú masku nezaprie

Pre výrobu nového Traficu Renault modernizoval a prispôsobil fabriku v meste Sandouville. Investícia do prípravy bola viac ako 230 miliónov eur. Aj kvôli nej sa nový Trafic začne predávať už v lete tohto roka.

Foto - Renault