V piatok sa začal predaj nového Renaultu Clio. Štvrtá generácia populárneho auta musí byť dobrá, pretože je ťažiskovým modelom značky. Okrem sviežeho vzhľadu prichádza s viacerými inováciami a novými prvkami.
V porovnaní s predchodcom vzrástla dĺžka o 35 milimetrov na celkových 4062 a šírka o 24 na 1731. Výška prírastok nezaznamenala. Nové Clio je nižšie o 47 milimetrov, meria 1448. V batožinovom priestore pribudlo 12 litrov, čo znamená posun z 288 na 300. Štrnásť milimetrov, o ktoré sa predĺžil rázvor využijú najmä zadní pasažieri v priestore na kolená.
Vonkajšie tvary ťažko hľadajú paralely s predchádzajúcim modelom. Na rozdiel od evolučného tvarovania nového Volkswagenu Golf, Renault pristúpil k razantnejším zmenám. Tvar hatchbacku síce ostal zachovaný, ale päťdverová verzia má pripomínať trojdverovú skrytím zadných kľučiek do rámu okna. Výrazné prelisy na bokoch dopĺňajú špecifické ochranné lišty.
Renault sa vybral podobnou cestou ako Citroën s modelom DS3. Bude ponúkať široké možnosti individualizácie exteriéru aj interiéru vozidla. Okrem ôsmych lakov budú v ponuke dva rozmery zliatinových diskov. Menšie, šestnásťpalcové budú na výber buď klasické strieborné, alebo čierne s leštenými hranami. Sedemnástky ponúknu až štyri farebné verzie. Rôzne farby bude možné aplikovať aj na niektoré lišty.
Interiér tiež ponúkne úplne nový dizajn, ktorý na nič nenadväzuje. Celý sa točí okolo stredového panelu s lesklým povrchom. Svoje miesto v ňom si našiel nový systém Media Nav so sedempalcovým dotykovým displejom. Prostredníctvom neho je možné ovládať okrem základných funkcii audiosústavy aj navigáciu, Bluetooth pripojenie a v neposlednom rade aj niektorú z aplikácií stiahnutých z obchodu špeciálne pre Clio. Takou je aj R-Audio, ktorá prostredníctvom sústavy reproduktorov púšťa zvuky zvoleného vozidla. V preklade to znamená, že Clio dCi môže vnútri znieť ako RS Cup.
Auto prináša aj premiéru nového motora. Okrem základného 1,2 16V s 55 kW (75 k) bude zo začiatku možné zvoliť aj nový trojvalec s objemom 899 cm3, prepĺňaním, označením TCe 90 a výkonom 66 kW. V priebehu budúceho roka pribudne aj TCe 120, 1,2 litrový turbomotor s výkonom 88 kW (120 k).
Naftové alternatívy bude poháňať 1,5 litrový motor dCi. Bude dostupný s dvoma výkonmi. Slabšia verzia sa vyrovná 1,2 16V s 55 kW (75 k) a silnejšia bude mať 66 kW (90 k). Obe si v kombinovanom cykle vypýtajú 3,6 litra nafty na sto kilometrov.
Oficiálny cenník nového Clia začína na 9 190 eurách za Clio 1,2 16V Authentique. Základná naftová verzia Clio 1,5 dCi 75 Authentique bude stáť 11 590 eur. Renault Clio 1,5 dCi 90 Dynamique bude stáť 14 590 eur. ďalšie motory pribudnú počas budúceho roka a na jar sa ponuka rozšíri o RS a kombi Grandtour.
Pre značku bude nový aj spôsob predaja. Hlavní partneri prešli auditmi, aby spĺňali požiadavky. Nové Clio bude mať u jednotlivých predajcov vlastnú vymedzenú plochu s výrazným značkami. Predajca už nepríde s papierovým katalógom k zákazníkovi, ale s iPadom so špeciálnou konfiguračnou aplikáciou.
Foto – Autogrip.sk