Dôležitá zmena nastala pod kapotou. Štvorvalec s objemom 1,6 litra má síce základ rovnaký, ale výkon narástol o 10 percent na novú hodnotu 162 kW (220 k). S ním stúpol aj krútiaci moment. O 20 Nm viac v praxi znamená 260 Nm, ale krátkodobo zvládne až 280 Nm. Posun zaznamenala aj hranica obmedzovača otáčok. Zasahuje až pri 6800 otáčkach, miesto doterajších 6500.
Aj keď na oko zostala prevodovka EDC s dvoma spojkami rovnaká, zrýchlili sa jej reakcie. Automobilka tvrdí, že v režime Race radí rýchlejšie až o 50 percent. Ešte viac však poteší kratšia dráha pádiel pod volantom, čo spôsobuje výraznejšie zrýchlenie preradenia ako samotné zrýchlenie prevodovky.
Menej potešujúcou je inštalácia ekoteroristického systému start-stop, ktorý je práve pri tomto aute nežiaduci. Ale prináša nižšiu spotrebu a s ňou aj nižšie emisie. Prestavenia sa dočkal aj podvozok. Vpredu je Clio RS220 Trophy nižšie o centimeter, vzadu o dva.
Aby bola vrcholná verzia okamžite rozlíšiteľná, pribudol na prednej lište nárazníka výrazný nápis Trpohy, spolu s ďalšími menšími nápismi na dverách. Disky Radical s priemerom 18 palcov obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super Sport s rozmerom 205/40 R18.
Renault Clio RS220 Trophy - prevodovka s dvoma spojkami má o 50 percent rýchlejšie reakcie Zdroj: Renault
Clio RS Trophy bude v ponuke s bielou, žltou, červenou a čiernou farbou. Z ponuky nevypadol ani systém rozbehu Launch Control. V prípade objednávania je skoro povinnosťou zvoliť RS Monitor, ktorý supluje telemetriu auta. Schováva totiž v sebe možnosť nastavenia citlivosti plynu v piatich stupňoch.